آران و بیدگل آماده برگزاری مسابقات سراسری قرآن‌کریم

سید مهدی سادات‌الحسینی گفت: معمولا در مرحله اول مسابقاتی در سطح شهرستان و استان مسابقات قرآن برگزار می‌شود تا برگزیدگان برای شرکت در سطوح بالاتر انتخاب شوند و در نهایت نفرات در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.
به گزارش کیمیای کویر، به نقل از خطب شکن، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه‌ی آران و بیدگل با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در آران و بیدگل گفت: قرار است این مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه‌ی این هفته به میزبانی شهرستان برگزار شود.
سید مهدی سادات‌الحسینی در گفت و گو با خطب شکن در مورد رشته‌های مسابقه اضافه کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.
وی در مورد این مسابقات توضیح داد: معمولا در سطح شهرستان و استان مسابقات قرآن به این شکل برگزار می‌شود تا برگزیدگان برای شرکت در سطوح بالاتر انتخاب شوند و در نهایت نفرات در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.
سادات‌الحسینی با اشاره به آن که مسابقات در کانون شهید عربیان برگزار خواهد شد افزود: علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند تا روز پنجشنبه با مراجعه به مراکز قرآنی اقدام به ثبت نام کنند.
معاون فرهنگی اداره اوقاف آران و بیدگل با بیان نحوه‌ی داوری مسابقه ادامه داد: در این مسابقه برای داوری از اساتید شهرستان استفاده می‌شود، ضمن این که داورانی از شهرستان کاشان نیز برای حضور در مسابقات دعوت
شده‌اند.
وی در مورد رده‌های سنی مجاز برای شرکت در مسابقه خاطرنشان کرد: با توجه به این که مسابقات قرآن مربوط به رده‌های سنی زیر ۱۸ سال توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود، این مسابقات با شرکت رده‌های سنی بالای ۱۸ برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف در مورد قدمت برگزاری این مسابقات در شهرستان عنوان کرد: از ابتدای انقلاب برگزاری این مراسم در شهرستان جریان دارد و این دوره، سی و هشتمین دوره‌ی مسابقات به شمار می‌رود.
سید مهدی سادات‌الحسینی ضمن بیان این که جوایز مسابقات به صورت نقدی به نفرات برتر اعطا خواهد شد تصریح کرد: معمولا در هر شهرستان موقوفاتی برای نشر فرهنگ قرآنی وجود دارد که ادارات اوقاف با استفاده از عواید حاصل از آن، مخارج مسابقات این چنینی را پرداخت
می‌کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *