آغازثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه درکاشان

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان از آغاز ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان خبر داد.
به گزارش کیمیای کویر، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده در جمع خبرنگاران گفت: علاقه مندان معارف قرآنی و نهج البلاغه تا ۲۰ مهرماه سال جاری فرصت دارند در این آزمون که در ۱۵ رشته برگزار می‌شود، شرکت کنند.
وی افزود: این آزمون در چهار موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و در پانزده زیررشته مختلف برگزار می شود.
حسن زاده خاطر نشان کرد: آزمون حفظ قرآن کریم نیز در ۹ رشته مختلف شامل حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم بر اساس مصحف شریف با شرح واژگان استاد بهرامپور و همچنین حفظ سوره یاسین در قالب طرح ملی ۱۴۴۹ برگزار می‌گردد.
مدیرعامل موسسه تخصصی آموزش نهج البلاغه با اشاره به افزودن رشته نهج البلاغه به آزمون‌های سراسری معارف از سال گذشته گفت: علاقه مندان می‌توانند در رشته مفاهیم نهج البلاغه براساس مجلدات یک و دو درسنامه نهج البلاغه در آزمون شرکت نمایند.
حجت الاسلام حسن زاده اظهار کرد: صدور کارت ورود به جلسه آزمون از روز ۵ آبان ماه ۹۴ تا ۲۲ آبان به مدت ۱۷ روز خواهد بود و بعد از آن نیز آزمون در روز ۲۲ آبان ۹۴ در دو نوبت به صورت سراسری برگزار خواهد شد.
برای ضمن یادآوری اینکه امسال برای دومین بار در این آزمون‌ها هر داوطلب می تواند در دو رشته (یک رشته حفظ قرآن کریم و یک رشته در سایر رشته ها) ثبت نام و در آزمون شرکت کند، گفت: آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان زیر ۱۲ سال در محدوده زمانی ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: به نفرات برگزیده ۱۵ کمک هزینه سفر عمره مفرده، ۵۰ کمک هزینه عتبات عالیات، ۱۰۰کمک هزینه سفربه مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد شد.
مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام در ادامه گفت: به نفرات برگزیده چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه ، ۱۵ کمک هزینه سفر عمره مفرده، ۵۰ کمک هزینه عتبات عالیات، ۱۰۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه لوح تقدیر ازسوی معاونت قرآن وعترت به تمامی داوطلبانی که امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را کسب کرده باشند اهدا می گردد، افزود: همچنین به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب لازم و نمره قبولی در آزمون شوند؛ گواهی‌نامه پایان دوره معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاداسلامی اعطا می‌شود.
گفتنی است خواهران می توانندجهت ثبت نام به موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در خیابان اباذرمراجعه حضوری نموده یا با شماره تلفن ۵۵۴۶۴۴۴۵ تماس حاصل نمایند.برادران علاقه مند نیز می توانند جهت ثبت نام به شعبه برادران این موسسه واقع درمیدان کمال الملک، مراجعه یا با شماره تلفن۵۵۴۷۲۸۰۱ تماس حاصل نمایند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *