آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی

معاون استاندار یزد خبر داد؛

آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی

معاون استاندار یزد با اشاره به ضرورت همبستگی و همکاری تمام دستگاه‌های خدماتی، مدیریتی و اجرایی در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی، از آمادگی کامل استان برای میزبانی مسافران نوروزی در ایام عید خبر داد. «سیدمحمدرضا سیدحسینی» در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد از مسئولان اجرایی خدمات سفر استان خواست برای کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات لازم و مؤثر به‌ویژه در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم انجام دهند. وی ساماندهی بهتر ارائه خدمات در بافت قدیم را از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداری یزد خواستار شد و از مسئولان اجرایی خدمات سفر خواست به کنترل ترافیک خیابان‌های امام خمینی (ره)، قیام و کاشانی در ایام نوروز توجه ویژه کنند.

اقدامات ترافیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین از مسئولان خواست اقدامات ترافیکی به نحوی طراحی و اجرا شود تا موجب اختلال در تردد مردم در ایام نوروز نگردد. این مقام مسئول وجود پارکینگ‌های ساخته شده در خیابان قیام را نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دانست و خواستار نصب تابلو برای اطلاع‌رسانی آدرس پارکینگ‌ها به گردشگران، مسافران نوروزی و شهروندان شد. در این نشست همچنین از تدارک و استقرار هفت ایستگاه سلامت ویژه ایام نوروز در سراسر استان خبر داده شد و اعلام گردید همه‌ی بیمارستان‌های استان و داروخانه‌های شبانه‌روزی اماده خدمات رسانی به مردم هستند و در حوزه‌ی غذا و دارو نیز تأمین داروهای خاص نیز پیش بینی شده است.

فعالیت ۴۷ پایگاه اورژانس در استان ویژه ایام نوروز

همچنین رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، از فعالیت ۴۷ پایگاه اورژانس در سطح استان یزد ویژه ایام نوروز خبر داد. دکتر «احمد دهقان» با اشاره به آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ و تیم‌های امداد و عملیات استان در ایام عید نوروز، اظهار کرد: از مجموع ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد ۲۷ پایگاه جاده‌ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده‌ای روستایی با بهره‌مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد و ۲۵۶ تکنسین در آماده باش کامل بسر می‌برند. وی افزود: در نوروز ۹۶ برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته جمعی و بروز حادثه، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را انجام می‌دهد و تاکنون از مجموع ۱۰ مأموریت اورژانس هوایی استان، تعداد ۱۶ مصدوم به مراکزدرمانی شهر یزد منتقل شدند. رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خاطر نشان کرد: از روز ۲۹ اسفند ماه در هفت نقطه استان شامل عقدا، رباط پشت بادام، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بافق، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاتم، ابرکوه، دهشیر و یزد ایستگاه‌های سلامت با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز مستقر می‌شوند.

سلامت و محیط زیست

دبیر اجرایی کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست نوروز ۹۶ گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته مطرح کنند. دهقان تصریح کرد: واحد EOC دانشگاه مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به عنوان دبیرخانه اجرایی کمیته سلامت نوروزی تعیین شده و تمامی سازمان‌های ذیربط استان در طول ایام نوروز با این مرکز همکاری می‌کنند

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *