آیت الله جوادی آملی: بیانات رهبری موجب تغییر لحن رژیم سعودی شد

حضرت آیت الله «جوادی آملی» در کلاس درس اخلاق خود با اشاره به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: سخنرانی مقام معظم رهبری مایه دلگرمی و عزت بود و همین سخنان باعث شد تا اینها با تغییر لحنی آشکار مجبور به پاسخگویی
شدند.
مرجع عالی‌قدر تقلید تصریح کردند: بیانات مقام معظم رهبری مسیر حادثه را دگرگون ساخت و حکام سعودی را مجبور به تسلیت گفتن کرد.
ایشان افزودند: این اتفاق، آن‌ها را متعهد ساخت تا همه جان‌باختگان را شناسایی کنند. امیدوارم این قدرت الهی همچنان تداوم داشته باشد.
گمانه‌زنی متفاوت فرزند آیت‎الله مؤیدی:
پدرم قبل از حادثه منا
چندبار دستگیر
شده بود
با وجود اعلام نام آیت‌الله مویدی قمی در لیست جان‎باختگان حادثه منا، فرزند ایشان تاکید کرد: با توجه به دستگیری چندباره وی و گرفتن تعهد از ایشان، ممکن است احتمالات دیگری در کار باشد.
محمدرضا مویدی، فرزند آیت‎الله مویدی قمی گفت: نام حاج آقا در لیست جان‎باختگان قرار دارد ولی در تماسی که از طرف بعثه با ما داشتند هنوز خبر قطعی نشده است.
وی افزود: تا پیکر مطهر ایشان را نبینیم نمی‎توانیم ابراز کنیم که ایشان در لیست قربانیان حادثه منا
هستند.
مویدی ادامه داد: قبل از حادثه منا حاج آقا چندین بار توسط سعودی‌ها دستگیر شده بود و از این رو ایشان در آنجا وضعیت حساسی داشته‎اند.
فرزند آیت‌الله مویدی قمی بیان کرد: حاج آقا چند برنامه علمی برای علمای عربستان داشتند و احتمال می‎دهیم آل سعود در حین فاجعه از این مسئله سوء استفاده کرده باشد، زیرا از آیت‌الله مویدی تعهد گرفته بودند که نباید ارتباطی با علمای شیعه در عربستان داشته
باشد.
برگزاری دوره ارتقای مدیران مؤسسات قرآنی استان یزد در اصفهان
دوره ارتقای مدیران مؤسسات قرآنی استان یزد در مجمع خیّرین قرآن و عترت اصفهان در حال برگزاری است.
به گزارش کیمیای کویر، ۲۷ نفر از مدیران مؤسسات ‌قرآنی استان یزد برای شرکت در دوره های توان افزایی از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه میزبان مجمع خیّرین قرآن و عترت استان اصفهان هستند.
شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن بهره‌گیری از آموزش‌های تخصصی توسط استادان کشوری، از برخی مؤسسات فرهنگی قرآن وعترت استان اصفهان نیز بازدید می‌کنند.
براساس این گزارش، در هفته آینده نیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۱مهرماه، مدیران مؤسسات قرآنی استان مرکزی جهت شرکت در دوره توان‌افزایی، میزبان مجمع خیّرین قرآن و عترت استان اصفهان هستند.
شهادت «ذوالفقار» حزب الله
در سوریه
یکی دیگر از رزمندگان حزب الله در سوریه به شهادت رسید.
به گزارش کیمیای کویر، حزب الله شهادت یکی دیگر از رزمندگان خودش را اعلام کرد.
«شهید عباس بلوق» ملقب به «ذوالفقار» در حین نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
پیکر این شهید حزب الله که محل شهادت آن به صورت دقیق اعلام شده، در روزهای آتی در لبنان تشییع خواهد
شد.
رزمندگان حزب الله بیش از دو سالی است که برای نبرد با تروریست های تکفیری در مناطق مختلف سوریه حضور دارند.
اولین نشست از سلسله نشستهای بررسی اشکالات
روشی فلسفه
به همت گروه حکمت معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار گردید.
اولین نشست از سلسله نشستهای بررسی اشکالات روشی فلسفه با عنوان «آیا فلسفه اسلامی در تقابل با مکتب اهل بیت(ع)متولد شد؟» با سخنرانی حجت الاسلام علی محزونیه در تاریخ پنج شنبه نهم مهرماه ۱۳۹۴ با حضور جمعی از اساتید علو م عقلی و طلاب و پژوهشگران در محل مدرسه دربکوشک برگزار گردید .
استاد محزونیه در این نشست ابتدا زمینه و بستر تاریخی پیدایش شبهه را تشریح کرده و سپس با ارایه پاسخهای نقضی و حلی متعدد شبهه تقابل علم فلسفه با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را پاسخ دادند و در پایان ، حاضرین سوالاتی در موضوع بحث پرسیدند که استاد به این سوالات نیز پاسخ گفتند .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *