اجرای ۷۰۷۱ طرح اشتغال مددجویان در اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: در سال گذشته
۷۰۷۱ طرح اشتغال برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شد. حسن ملکوتی‌خواه اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند و مددجویان تحت حمایت از رویکردهای اصلی کمیته امداد است. وی افزود: در سال ۹۴ با تلاش‌های صورت گرفته و شناسایی افراد مستعد اشتغال در استان اصفهان، ۷۰۷۱ طرح اشتغال با صرف اعتباری بالغ بر ۸۶۴ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ایجاد شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در این زمینه، ۱۵۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال از اعتبارات هزینه شده از منابع کمیته امداد و مابقی از اعتبارات بانکی بوده است. ملکوتی‌خواه تعداد طرح‌های اشتغال در حال فعالیت در استان را ۴۱ هزار و ۳۴۹ طرح عنوان کرد و گفت: بیشترین طرح‌های اجرا شده در بخش فعالیت‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی و دامپروی است.

لزوم توجه خاص
به اقتصاد صنعت برق
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: ما به عنوان بخش دولت، باید منابع بیشتری برای توسعه زیرساخت‌ها در اختیار داشته باشیم؛ اما به دلیل تنگناهای مالی این منابع را در اختیار نداریم که در این راستا خواستار توجه خاص مجلس و دولت به اقتصاد صنعت برق هستیم. علی اصغر نصراللهی درباره وضعیت عملکرد صنعت برق استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت برق زیرساخت است و دولت یازدهم نیز سیاست فعال کردن بخش مولد را در پیش گرفته و با توجه به اینکه صنایع بزرگی همچون فولاد، معدن و پتروشیمی توسط بخش خصوصی در استان در حال شکل گیری است، توسعه زیرساخت این صنایع یعنی صنعت برق باید رقم بخورد. نصراللهی در زمینه تولید برق در استان کرمان تصریح کرد: سیاست کلی وزارت نیرو بر این است که صنایع در تولید برق مصرفی مورد نیازشان خودکفا باشند و بنابراین صنایع نیز اقدام به ساخت نیروگاه کرده‌اند از جمله گل گهر که این صنعت، دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در دست اقدام دارد که اولین واحدهای آن با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات سال آینده به مدار می‌آیند.

 

ذخیره سد زاینده‌رود
کمتر از ۴۰ درصد شد
با وجود بارش‌های مناسب سال آبی و افزایش نسبی روان‌آب‌های سطحی، هم‌اکنون ۴۳ درصد حجم مخازن سدهای کشور خالی است. به گزارش ایمنا، بر اساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه تا ۱۸ فروردین‌ماه جاری، حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای کشور با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است. بر اساس این گزارش، حجم مخازن سدهای کشور در سال آبی گذشته در همین زمان، ۲۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون متر مکعب بوده است. طبق این گزارش، هم‌اکنون ذخیره آب در ۵۷ سد بزرگ کشور نظیر زاینده‌رود درودزن، ۱۵ خرداد و سد ساوه کمتر از ۴۰ درصد است. بر اساس این گزارش، حجم ورودی آب به سدهای کشور در سال گذشته، ۱۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون متر مکعب بوده که در سال جاری با ۵۱ درصد افزایش به ۲۴ میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است. بر این اساس، خروجی آب از سدهای کشور که در سال آبی گذشته
۱۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون متر مکعب بود، در سال آبی جاری با ۱۵٫۲ درصد افزایش به ۱۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کارت بزنید؛ هدیه بگیرید
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به منظور تشویق تاکسیرانان و شهروندان در استفاده از سامانه هوشمند، ۵ درصد تخفیف برای شهروندان و ۵ درصد افزایش کرایه برای رانندگان پیش‌بینی شده است. علیرضا صلواتی اظهار کرد: تاکنون ۷۰ درصد از تاکسی‌های شهر اصفهان به سامانه هوشمند مجهز شده است. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیمه اول سال جاری، ۳۰ درصد باقی‌مانده به سامانه هوشمند تاکسی مجهز می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از سامانه هوشمند تاکسی تصریح کرد: ۳۰ درصد از تاکسیرانانی که سامانه هوشمند را بر روی خودرو خود نصب کرده‌اند، از سامانه استفاده نمی‌کنند. وی با تاکید بر اینکه بودجه برای اعمال ۱۰ درصد طرح تشویقی نیز تأمین شده است، اظهار کرد: در پایان هر ماه نیز، پیامک پرداخت کرایه تشویقی برای رانندگان تاکسی که از سامانه استفاده می‌کنند نیز، ارسال می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *