از توان بخش خصوصی در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی استفاده خواهیم کرد

در آینده‌ای نزدیک شاهد تأسیس بخشداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان فضای سبز و منظر شهری در فولادشهر خواهیم بود. شهردار فولادشهر شهرداری را یک نهاد مردمی غیردولتی خواند که درآمد آن از سه محور ارزش افزوده، درآمد محلی و در شهرهای کوچک مثل فولادشهر از دارایی تملک تأمین می‌شود.
به گفته وی در سال گذشته با تمام مشکلات اقتصادی از ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی، ۲۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده که آن را مدیون برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق شهری می‌دانیم.
عباس مرادی افزود: در سال گذشته ۳۶ پروژه ریز و درشت در فولادشهر افتتاح شد و ۱۸ پروژه دیگر نیز در دست اجراست.
احداث پارک ترافیکی، سینمای روباز پارک پرنیان، سالن فرهنگی غدیر با ۵ هزار متر مربع، سالن فرهنگی دانش، بانوسرای نور با ۳ هکتار، زیباسازی و مبلمان شهری، نصب المان‌ها، مسئولیت زیباسازی مسکن مهر فولادشهر، احداث تمثال شهیدان برای یادآوری فرهنگ جبهه و شهادت و تملک زمین‌های از دست رفته از جمله اقدامات صورت‌گرفته هستند.
وی شاخص‌ترین پروژه‌ها را پساب فولادشهر عنوان کرد و گفت: این پروژه حدود ۵/۷ کیلومتر تأسیسات برق داشته و فاز دوم آن (رد شدن پساب از فیلتر بوی بد و رنگ کدر) نیز در حال اجراست.
وی اضافه کرد: فولادشهر جزو اولین شهر‌های با جمعیت زیر صدهزار نفر ایت که این پروژه در آن به اجرا درآمده و با توجه به اینکه از ۱۵ حلقه چاه، فقط ۳ حلقه آب دارند، مشکل کم‌آبی را به حداقل رسانده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که فولادشهر به سه ناحیه مرکزی، شماره یک و شماره دو (مسکن مهر) تقسیم‌ شده نیاز به تأسیس بخشداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان فضای سبز و منظر شهری مبرم شده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد تأسیس آن‌ها خواهیم بود.
وی بیان داشت: همچنین جلسات متعددی درباره حوادث غیرمترقبه تشکیل شده و با توجه به وجود بلندمرتبه‌ها و میان‌مرتبه‌ها در این شهر، در پیش‌قراردادی به مبلغ ۶ میلیارد تومان، نردبانی به طول ۵۴ متر خریداری شده و آتش‌نشانی فولادشهر به یکی از مجهزترین آتش‌نشانی‌های استان تبدیل شده است.
مرادی اضافه کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران واحدی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در شهر تأسیس شده و از توان بخش خصوصی در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی استفاده خواهیم کرد.
شهردار فولادشهر اضافه کرد: همچنین طی قراردادی دو پارکینگ طبقاتی در دست اجرا هستند.
در بحث حقوق شهروندی نیز اساس‌نامه‌ای در ۱۲ بند مصوب شده که از دستورکارهای وزارت کشور و ریاست جمهوری پیروی کرده و احترام به ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار داده
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *