اعتراف نامزد جنجالی انتخابات آمریکا: جهان از ما متنفراست

به گزارش کیمیای کویر، «دونالد ترامپ» میلیاردر و غول املاک و مستغلات آمریکا که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شده و در نظرسنجی‌ها در مقایسه با دیگر رقبای جمهوری‌خواه و حتی دموکرات خود جلوتر است در مصاحبه با «دیلی‌کالر» تأکید کرد که آمریکا در آشفتگی است و ادامه داد: «جهان از ما متنفر است و در عین حال از ما به نفع خود بهره می‌گیرد. چین پول ما را می‌گیرد، اما به ما احترام نمی‌گذارد…منظورم این است که تمام جهان از آمریکا نفع می‌برند و ما هیچ نفعی نمی‌بریم. ما مثل پلیس جهان هستیم، اما خیلی خوب نقش پلیس را ایفا نمی‌کنیم و به هیچ چیز نمی‌رسیم.»
وی افزود: من فکر می‌کنم توافق با ایران شاید بزرگترین فاجعه‌ای باشد که من تا به حال دیده‌ام.»
ترامپ ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای ایران گفت: «این توافق با بی‌کفایتی به نگارش درآمده است و بسیار یک طرفه است و در واقع یک بی‌آبرویی و ننگ برای آمریکا است فکر می‌کنم در آینده (این توافق) ننگ برای بشریت باشد.»وی ادامه داد: «من، این توافق را تحت نظارت قرار می‌دهم و زیر نظر می‌گیرم. همانطور که می‌دانید من قراردادهای بد زیادی را وقتی اقلامی را خریداری می‌کردم، در اختیار داشتم… من مهارت زیادی در موشکافی قراردادهای بد دارم و من این قرارداد را طوری موشکافی و بررسی می‌کنم که تابحال کسی اینطور آن را بررسی نکرده است.»
ترامپ در پاسخ به اینکه اگر ایران در اجرای توافق هسته‌ای تقلب کند، چه واکنشی بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا نشان خواهد داد، گفت: «من طوری آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهم که نمی‌توان تصور کرد. آن‌ها به آمریکا بسیار احترام خواهند گذاشت و دیگر بیرون نمی‌آیند و فریاد بزنند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.»
وی سپس ضمن انتقاد از سیاست‌های ایران نوشت: «چه کسی واقعاً‌ می‌تواند تصور توافق با کشوری را بکند که در خیابان‌ راهپیمایی می‌کنند… این توافق به تمامی اشکال، فاجعه است. یک مسئله‌ای که افراد حتی درباره آن حرف نزده‌اند این است: در این توافق، یک بند حمله وجود دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *