افزایش تولید پتروشیمی کشور

یک مقام مسئول با تشریح ۲ برنامه افزایش تولید پتروشیمی ایران در سال ۹۵ گفت: امسال تولید پتروشیمی کشور، ۸ میلیون تن افزایش می‌یابد.
علی‌محمد بساق‌زاده درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در ایران گفت: سال گذشته بیش از ۴۶, ۴ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در سال گذشته صنایع پتروشیمی ایران با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی اقدام به تولید کرده‌اند، تصریح کرد: در مجموع سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری در ایران نسبت به سال ۱۳۹۳ افزایشی حدود صددرصدی را تجربه
کرد.
این مقام مسئول همچنین حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال ۹۴ را بیش از ۱۷ میلیون و یکصد هزار تن عنوان کرد و افزود: سال ۹۴ با افزایش تامین خوراک صنایع پتروشیمی، رکورد تولید در ۱۵ مجتمع پتروشیمی کشور شکسته شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته عدم تولید نزدیک به ۵ میلیون تن محصول پتروشیمی مطابق با ظرفیت نصب شده مسایل فنی و عملیاتی بوده است، تاکید کرد: مسایل فنی در کنار بهره‌برداری نکردن از تعدادی از طرح‌های جدید همچون فاز ۲ پتروشیمی کارون فاز ۲ پتروشیمی کاویان و پتروشیمی کردستان مانع تحقق اهداف تولید شد.

آغاز مذاکره با ایرباس برای امضای قرارداد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با اشاره به آغاز مذاکرات برای امضای قرارداد با ایرباس گفت: ۸۰ درصد از مشکل تامین منابع مالی حل شده است.
اصغر فخریه کاشان درباره آخرین وضعیت قرارداد با شرکت ایرباس گفت: از سه روز گذشته مذاکرات ما برای امضای قرارداد با شرکت ایرباس آغاز شده و امیدواریم که به نتیجه برسیم و قرارداد به امضا برسد.
وی با بیان اینکه قرارداد میان ایران‌ایر و ایرباس یک قرارداد ۵۰۰ صفحه‌ای است که مواد زیادی در آن وجود دارد، افزود: هرکدام از صفحات این قرارداد باید بررسی شود؛ چرا که موضوعات مختلف مالی، حقوقی و اجرایی در آن وجود دارد و باید دو طرف مطمئن باشند که منافع در نظر گرفته
می‌شود.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با اشاره به اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای امضای قرارداد اعلام کرد اظهار داشت: فعلا در حال بررسی جزییات این قراداد هستیم که موضوعی زمان‌بر است.
فخریه کاشان درباره حل مشکل تامین مالی برای خرید هواپیماهای ایرباس گفت: تاکنون موضوع تامین مالی ۸۰ درصد حل شده و در حال مذاکره و بررسی برای حل تمامی موانع هستیم تا این هواپیماها از سوی ایران خریداری
شود.

توسعه ۲ میدان نفت ایران به چین واگذار شد

وزیر نفت از واگذاری توسعه فاز دوم میادین نفتی آزادگان شمالی و یادآوران به دو شرکت چینی ساینوپک و
سی. ان. پی. سی در قالب قرارداد اولیه (بیع متقابل) خبر داد.
بیژن زنگنه پس از دیدار با «ژانگ یو ژیبنگ»، معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همکاری ایران و چین به دوران تحریم‌ها و پیش از آن بازمی‌گردد و در این سفر قرار شد روابط دو کشور گسترش یابد گفت: ایران به چین به عنوان یک شریک راهبردی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی نگاه می‌کند و آن‌ها نیز به خوبی این موضوع را دریافتند.
وزیر نفت با بیان اینکه در اجرای بعضی پروژه‌ها از سوی شرکت‌های چینی مشکلاتی وجود داشت که در این دیدار درباره آن‌ها از جمله طرح توسعه میدان‌های مسجد سلیمان، آزادگان شمالی و جنوبی مذاکراتی انجام شد تصریح کرد: قرار شد دو طرف در این باره پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا کارهای باقی‌مانده و مشکلات موجود حل
شود.
این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه واگذاری توسعه فاز دوم میدان‌های آزادگان شمالی و یادآوران به شرکت‌های چینی پذیرفته شد، یادآور شد: البته آن‌ها نیز باید در این زمینه مسایل خود را حل کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *