اقدامی موثر در راستای ارتقای سلامت روان همشهریان اصفهانی

«هفته سلامت روان مهرماه گرامی باد»

 

معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، به منظور گرامیداشت هفته سلامت روان(۳۰-۲۴ مهرماه) و در راستای ارتقاء سلامت روان عموم جامعه، اقدام به سنجش سلامت روان همشهریان« بصورت رایگان»  در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تحت نظارت کرد.

دکتر فرشاد با بیان اینکه سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد، گفت: بدون داشتن سلامت روان بهره بردن از سایر نعمت های خداوند امکان پذیر نیست، وی با بیان این مطلب افزود: هفته آخر مهرماه (۳۰-۲۴) به عنوان هفته سلامت روان تعیین گردیده و یکی از عمده اهداف این نامگذاری ارتقاء و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشت و سلامت روانی می باشد.

وی افزود: به گفته کارشناسان ، سلامت جسم و روان لازم و ملزوم یکدیگر هستند و چه بسیار بیماری های جسمانی که علت آن ناشی از بیماری های روانی می باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  با تاکید بر تعریف  سازمان بهداشت جهانی(WHO) از سلامت روان گفت: طبق تعریف این سازمان « قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران،تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور عادلانه،منطقی و مناسب» است.

این مقام مسئول اظهار داشت:  معمولاْ افرادی از نظر روانی سالم هستند که نسبت به خود آرامش دارند و احساس امنیت می کنند و توانایی های خود را در حد واقعی ارزیابی می کنند، این افراد به خود احترام می گذارند و کمبودهای خود را می پذیرند.

وی از دیگر ویژگی های سلامت روان در افراد را « احترام گذاشتن به حقوق دیگران،  توانایی علاقه مندی و دوست داشتن دیگران دانست و افزود افرادی که دارای سلامت روان می باشند احترام و دوستی دیگران را جلب کرده و توانایی رفع نیازهای خود را دارند. همچنین قادر هستند دشواری هایی که در زندگی آنها پیش می آید بخوبی مدیریت کنند این افراد خوب می اندیشند و خوب تصمیم گیری میکنند.

دکتر فرشاد در پایان گفت: افراد با سلامت روانی سالم قادرند مسئولیت روزمره خود را با برگزیدن اهداف معقول پیش ببرند و تحت تأثیر عواطف،ترس،خشم،عشق یا گناه خود به طوری قرار نمی گیرند که زندگیشان پریشان شود و انعطاف پذیرهستند.

شهروندان عزیزی که علاقمند به سنجش سلامت روان خود می باشند می توانند به مراکز زیر  مراجعه نموده و از امکانات آن استفاده نمایند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *