امام جمعه اصفهان: براساس قانون اساسی ، شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت کند

به گزارش کیمیای کویر، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه گفت: در قانون اساسی آمده است که شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت داشته باشد اما متأسفانه برخی آن را فقط نگاه کردن می‌دانند و نه نظارت کردن، چراکه نظارت به معنای جلوگیری از خطاها در انتخابات است.آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا (س) تأکید کرد: عقد این دو بزرگوار در مسجد بسته شد و پیامبر(ص) در مورد ایشان فرمودند ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را خداوند در عرش بسته و دست من نبوده است. وی در ادامه اضافه کرد: باید از ازدواج و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و ساده زندگی کنیم، چراکه زندگی‌های برزرق و برق امروز فاجعه‌آفرین است.
آیت‌الله طباطبایی افزود: در اوایل انقلاب ازدواج‌ها و جهیزیه‌ها بسیار ساده‌تر بود اما روز به روز داریم از آن ساده‌زیستی‌ها فاصله می‌گیریم، چراکه مهریه‌ها افزایش و جهیزیه‌ها مفصل‌تر شده است.
وی افزود: طلاق‌ها افزایش پیدا کرده و متأ‌سفانه سن ازدواج بالا رفته است و باید زندگی‌ها و ازدواج‌ها را ساده‌تر برگزار کنیم، چراکه در صورت ازدواج نکردن جوانان جامعه دچار مفسده می‌شود و این فساد فراگیر خواهد بود. امام جمعه اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در هر ۵ ازدواج یک طلاق در اصفهان است و یکی از اشتباهات ما در چند سال اخیر این بوده که اولویت اشتغال را برای مردان نداده‌ایم و این موجب شده تا بسیاری از مردان شغل نداشته باشند و در نتیجه ازدواج نکنند. وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: مذاکره با آمریکا نباید غیر از مسئله هسته‌ای باشد و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم مکرراً به آن تأکید داشته‌اند.
آیت‌الله طباطبایی در ادامه با اشاره به شورای نگهبان بیان داشت: در قانون اساسی آمده است که شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت داشته باشد اما متأسفانه برخی آن را فقط نگاه کردن می‌دانند و نه نظارت کردن، چراکه نظارت به معنای جلوگیری از خطاها در انتخابات است. وی در ادامه عنوان کرد: نظارت استصوابی یعنی طلب درستی انتخابات و ورود افراد شایسته به انتخابات و در نتیجه برگزاری درست انتخابات و اگر فردی ضد انقلاب و خطاکار بخواهد وارد انتخابات شود باید از او جلوگیری شود. آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: گروه‌هایی که مخالف این سخن امام خمینی (ره) بودند صدها بار خلاف نظر ایشان را بازگو کرده‌اند و گفته‌اند که نباید نظارت استصوابی وجود داشته باشد. امام جمعه اصفهان اضافه کرد: از اوایل انقلاب گروه‌هایی مخالف نظارت شورای نگهبان بودند، چراکه می‌خواستند عده‌ای را کاندید کنند که شرایط انتخابات را نداشتند، بنابراین امام خمینی(ره) فرمودند شورای نگهبان حافظ انقلاب است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *