انتصاب چهره بین المللی حوزه سلامت به ریاست کارگروه سلامت بسیج اصفهان

پروانه شریفی

در مراسمی با حضور مسئولان سپاه استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس جدید کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان معرفی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان اصفهان در آیین تودیع و معارفه رئیس کارگروه سلامت بسیج این استان گفت: بسیج جامعه پزشکی خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد و با توجه به محیط علمی‌ای که در این سازمان وجود دارد، توانسته کمک‌های خوبی به حوزه سلامت استان کند.
غلامرضا اصغری ادامه داد: تجربه‌های خوبی در زمینه‌های پزشکی در این قشر از بسیج نهفته و نیاز است این تجربه‌ها انتقال پیدا کند تا پیشرفت بیشتری را در زمینه سلامت شاهد باشیم.
وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه سلامت خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات ما تجویز داروست و زمانی را شاهد بودیم که ۷۰ درصد نسخه‌ها حاوی آنتی‌بیوتیک بود که الآن به ۴۵ درصد رسیده و باز هم عدد زیادی است و تا سطح مطلوب فاصله داریم.
متولی سلامت استان اصفهان تصریح کرد: علت عمده مقاومت آنتی‌بیوتیکی بر اثر تجویز غیرمنطقی دارو و همچنین آنتی‌بیوتیک‌ها اتفاق افتاده و لازم است در این زمینه دانش جامعه پزشکی و مردم افزایش یابد.
رئیس منطقه هفت کشوری وزارت بهداشت در بسیج جامعه پزشکی اصفهان ابراز داشت: بیشتر مواد اولیه دارویی کشور ما، وارداتی است و اگر مصرف سرانه دارو کم شود، در کنار کمک به سلامتی مردم، کمکی هم به اقتصاد مقاومتی شده و باعث می‌شود ارز کمتری از کشور خارج شود.
اصلاح تجویز منطقی دارو در دستورکار بسیج
اصغری در این زمینه گفت: بسیج جامعه پزشکی با توان زیاد خود می‌تواند دانش جامعه پزشکی را افزایش دهد تا این سرانه کاهش یابد و همچنین مردم را هم آموزش دهد تا به ندرت فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، راهکار تجویز منطقی دارو در دستورکار جدی کارگروه سلامت بسیج استان قرار گرفته است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان هم در این مراسم گفت: کارگروه سلامت، یکی از تخصصی‌ترین و مهم‌ترین کارگروه‌های بسیج استانی است که زیر نظر بسیج جامعه پزشکی فعالیت می‌کند.
محسن حجتی افزود: در کارگروه سلامت مهم‌ترین مشکلات و مسائل حوزه سلامت مطرح شده و درباره آن‌ها چاره‌اندیشی و راهکار ارائه می‌شود که این کارگروه تا به حال آثار مثبتی را در سطح جامعه داشته است.
پیشتازی بسیج جامعه پزشکی اصفهان در طرح‌های جمعیتی
وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی فعالیت کارگروه سلامت بسیج استان کار علمی و تخصصی درباره دغدغه‌های نظام در حوزه سلامت است و به مسائلی مانند جمعیت می‌پردازد که در این موضوع خاص، طرح‌های بسیار علمی و قوی‌ای در این استان به سرانجام رسید و به کشور ارسال شد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همچنین تصریح کرد: دکتر کمال حیدری، رئیس پیشین این کارگروه یکی از نخبگان حوزه سلامت بود که خود ایشان در مدتی متولی امر بهداشت استان بودند و در سمت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خدمت می‌کردند که حدود دو سال و نیم در این کارگروه زحمات فراوانی کشیدند.
حجتی اذعان داشت: ولایتمداری رئیس جدید کارگروه سلامت استان زبانزد خاص و عام است و این فرد در تلاطم‌های گوناگون روزگار در عرصه‌های سیاسی با ذوب شدن در ولایت، شخصیتی یکتا و ثابت داشته و این از بزرگ‌ترین افتخارات ماست که میزبان چنین افرادی هستیم.
کمال حیدری که آخرین دقایق ریاست خود را بر کارگروه سلامت بسیج استان سپری می‌کرد با حضور در این مراسم گفت: بسیج همیشه در تمامی صحنه‌ها از صحنه‌های رزمی و خدمت‌رسانی تا عرصه‌های علمی و تحقیقاتی پا به میدان گذاشته و توانایی خود را در عرصه عمل ثابت کرده است.
حرکت کارگروه سلامت بسیج روی ریل دغدغه‌های نظام
رئیس خیرین سلامت استان اصفهان ادامه داد: پس از این هم روند کار این کارگروه مطابق با سیاست‌های کلی نظام و دستورات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مربوطه به سلامت پیش خواهد رفت و سعی بر این خواهد داشت تا برای رفع و حل این دغدغه‌ها چاره‌ای بیندیشد.
حیدری افزود: بسیج، میدان حرف زدن نیست و قطعا اقدامات قاطعانه و مناسبی در زمینه‌های مختلف سلامت در کارگروه آینده انجام خواهد شد که بتواند کمک بزرگی به سلامت جامعه کند.
پروفسور حسن رزمجو، رئیس شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، مسئولین سپاه استان و رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان هم از میهمانان ویژه این مراسم بودند.
در پایان از خدمات ارزنده و شایسته دکتر کمال حیدری تجلیل و در حکمی از سوی سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، پروفسور ابراهیم اسفندیاری به سمت ریاست کارگروه سلامت بسیج استان منصوب شد.
پروفسور ابراهیم اسفندیاری، استاد تمام، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی و مدیر گروه آناتومی دانشگاه سوابقی چون ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را در کارنامه خود دارد. وی نخستین کسی بود که به کشت و پیوند غضروف در کشور و همچنین به ساخت بافت‌های غضروفی از سلول‌های بنیادی پرداخت و به عنوان چهره ماندگار استان اصفهان معرفی شد.
اسفندیاری از پیشتازان روش آموزش آناتومی در عرصه‌های بین‌المللی و دانشگاه‌های مطرح پزشکی جهان است.
بعضی از سوابق پروفسور ابراهیم اسفندیاری به شرح زیر است:
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان (از بدو تأسیس تاکنون)
معاون اداری و مالی اداره کل بهداری استان اصفهان (۵۸-۶۰)
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان (۶۰-۶۱)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی(۶۸-۷۳)
معاون اداری مالی دانشکده پزشکی (۸۶-۹۲)
مدیر گروه علوم تشریحی ( از ۶۸ تاکنون)
پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی(۸۹)
چهره ماندگار استان اصفهان
ساخت بافت غضروفی از سلول‌های بنیادی برای اولین بار در ایران (۸۶)
راه‌اندازی کشت و پیوند غضروف برای اولین بار در ایران (۸۳)
استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(۷۳)
راه‌اندازی تکنیک پلاستی نیشن برای اولین بار در ایران (۷۱)
پیشتاز اصلاح تهیه نان در کشور (۷۱)
پیشتاز اصلاح آموزش علوم تشریحی در کشور (۶۸)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *