اگر کودک بیش‌فعال دارید، بخوانید

پرستو عجمی

۱- اولین کار این است که خانه خود را مقاوم به بچه کنید. یعنی محیط خانه را طوری فراهم کنید که کودک را گرفتار نکند. مثلاً: مجسمه‌ها را جمع کنید، جلوی شیشه‌ها حصار بکشید، لوسترها و وسایل تزئینی را جمع کنید که مجبور نباشید مدام به کودک‌تان تذکر دهید و اورا بخاطر شیطنت‌هایش سرزنش و تحقیر کنید. برای شروع این کار می‌توانید ابتدا وسایلی که کودک بیشتر سراغ آن‌ها می‌رود را جمع کنید.
۲- اگر قرار است به مهمانی خانوادگی بروید، کودک بیش‌فعال هم با خود ببرید، چون او هم یک انسان است، فقط اگر دکتر برای بیش‌فعالی کودکتان دارو تجویز کرده، طبق دستور پزشک، دارو را به او بدهید و قبل از رفتن به مهمانی او را خسته کنید که انرژی او کمتر شود
تنها جایی که بهتر است کودک بیش‌فعال را با خود نبرید مهمانی است که یک کودک بیش‌فعال دیگر هم حضور دارد، به دلیل اینکه آن‌ها از هم یاد می‌گیرند.
۳- بهتر است کودک بیش‌فعال را در مدارسی که رقابت بین آن‌ها زیاد است، ثبت نام نکنید، چون استرس را در این کودکان بالا می‌برد، بهتر است
آن‌ها را در یک مدرسه کم‌جمعیت ثبت‌نام کنید و به معلم آگاهی دهید که کودک‌تان بیش فعال است تا او کارهایی که لازم است را برای کودک‌تان انجام دهد.
۴- بهترین اسباب‌بازی که برای این کودکان می‌توانید بخرید، اسباب بازی است که آن‌ها را سرگرم کند و خلق‌شان را بالا ببرد. مثل توپ ولی شمشیر و تفنگ برای آن‌ها خوب نیست، چون هیجان را بالا می‌برد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *