ایتارتاس روسیه گزارش داد: آمریکا برای فروش نفت خود، توافق هسته ای زیر پا گذاشت

خبرگزاری ایتارتاس روسیه در گزارشی با عنوان”تحلیل گران براین باورند که دستور اوباما برای ادامه یافتن تحریم های ایران، قدرتنمایی است” نوشت: تصمیم اوباما برای ادامه یافتن تحریم های ایران به منظور این بوده است که شکست آمریکا در توافق هسته ای را از اذهان دور کند و نشان دهد که همچنان اوباما مرد سخت و محکمی در قبال جمهوری اسلامی است.

 

این خبرگزاری نوشت: اوباما در روز دوشنبه تحریم های ایران را برای یکسال دیگر نیز ادامه داد. و در حالی که این وی این قانون را اجرایی کرد، گفت همچنان روابط ایران  آمریکا عادی نشده است. این در حالی است که کنگره آمریکا نیز روی طرحی کار می کند تا ایران را متوجه تحریم های دیگر نیز بکند. مقامات آمریکایی نیز گفته اند که همچنان نگرانی های زیادی را در مورد برداشتن تحریم های ایران داریم.

 

 

رئیس موسسه خاورمیانه همچنین افزود که تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران به این خاطر بوده است که اوباما سعی بر این داشت تا به نوعی شکست ائتلاف خود علیه داعش را جبران کند. در حال حاضر ایران و روسیه نیز به شدت حضور خود را در سوریه پر رنگ کرده اند.

 

 

ایتارتاس افزود: معاون موسسه آکادمی علوم روسیه در مورد دانش های آمریکایی و کانادا نیز بر این باور است که تمدید تحریم های ایران نشان می دهد که اوباما تغییری در تصمیم های خود نداده است. اکنون نیز آمریکا دارایی های ایران را آزاد نکرده است و این بدین معناست که همچنان فشار ها روی ایران ادامه دارد.

چیزی که مشخص است این است که آمریکا همچنان از تهران راضی نشده است و هنوز هیچ اعتقاد و باوری به ایران ندارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *