بار سنگین هزینه اتوبوسرانی بر دوش شهرداری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اینکه خدمت‌رسانی حمل و نقل عمومی حتی یک لحظه هم متوقف نشود، بار سنگین ۹۰ میلیارد تومانی اتوبوسرانی بر دوش مدیریت شهری است و عدم تحقق حمایت‌های دولتی توسعه و نوسازی ناوگان را با مشکل روبه‌رو کرده است. علیرضا صلواتی افزود: هزینه بلیط‌های اتوبوسرانی به صورت میانگین ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ از این رو نرخ کرایه اتوبوس‌ها از ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان به تصویب رسید. وی گفت: سال ۹۴، ۱۴ نرخ کرایه مختلف در سطح شهر اجرا می‌شد؛ لذا با سردرگمی و انتقادات شهروندان روبه‌رو بودیم و با هدف کاهش تنوع نرخ‌ها تصمیم بر این شد که قیمت‌ها به ۵ نرخ کاهش پیدا کند.

اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شهرضا
طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شهرضا توسط شهرداری از اردیبهشت‌ماه امسال اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا، مهندس سبزواری از اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در اردیبهشت ۹۵ خبر داد و گفت: کارهای اجرایی و ساختمانی محل نگهداری و قرنطینه مربوط به طرح به اتمام رسیده و پس از هماهنگی‌های لازم طی چند هفته آینده اجرای طرح عملیاتی خواهد شد. وی افزود: اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد به منظور رفاه حال شهروندان از اقدامات ویژه حوزه مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری است. مسئول مدیریت پسماند شهرداری شهرضا افزود: این طرح به منظور جلوگیری از رعب و وحشت حاصل از تیراندازی برای کشتن سگ، خونریزی و آلودگی محیط زیست
پیشگیری از ایجاد سر و صدای ناشی از تیراندازی و مزاحمت برای شهروندان، جلوگیری از فرار سگ‌های ولگرد دیگر و تفکیک نژاد اصیل و سالم از نژاد غیرمفید و ناسالم اجرا خواهد شد. مهندس سبزواری با اشاره به نحوه‌ اجرای این طرح گفت: طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد با جمع آوری، انتقال و تفکیک سگ‌های سالم از سگ‌های ناقل بیماری زیر نظر دامپزشک، انتقال سگ‌های سالم به قرنطینه، گذراندن مدت‌زمان تعیین شده، قلاده‌دار کردن و شناسنامه‌دار شدن سگ‌های اصیل، اجرا می‌شود.

 

برگزاری اولین همایش کشوری دندانپزشکی در یزد
اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با حضور نخبگان حوزه بهداشت دهان و دندان در یزد برگزار می‌شود. اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با هدف ایجاد همگرایی در میان دست‌اندرکاران کنترل و پیشگیری سرطان در بخش‌های مختلف مرتبط با آن اعم از تولید، صنعت، تغذیه، رسانه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود. این همایش با شعار «دهان، آیینه سلامت بدن» از یکم و سوم اردیبهشت ماه امسال با حضور نخبگان بخش بهداشت دهان و دندان‌ نمایندگان صنایع،‌ پزشکان و متخصصان دهان و دندان در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود. دردهای کرانیوفشیال، علوم پایه و دندانپزشکی بالینی علوم سلولی مولکولی در دندانپزشکی، اختلالات تکاملی دهان و فک و صورت، کیست‌ها و تومورهای دهان و فک و صورت، بیماری‌های سیستمیک و دندانپزشکی بیمارستانی و تشخیص اولیه بیماری‌های سیستمیک بر اساس یافته‌های دهانی، از جمله محورهای همایش دندانپزشکی و طب در یزد است.

پلمپ یکی از رستوران‌های مشهور کرمان
نماینده دادستان کرمان در حاشیه بازدید طرح عالی امنیت غذایی از پلمپ یک واحد صنفی رستوران مشهور در شهر کرمان، به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی خبر داد. «سعید عباس آبادی» در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: عدم رعایت نظافت فردی و عمومی نگهداری غیراصولی و نامناسب مواد خوراکی، انبار فاقد شرایط مناسب جهت نگهداری مواد غذایی، استفاده از میزنامناسب جهت آشپزی، نگهداری وسایل غیر مرتبط در آشپزخانه و نداشتن رختکن مناسب از جمله مواردی بود که منجر به پلمپ این واحد صنفی رستوران شد. وی ادامه داد: همچنین مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد گوشتی فاسد نیز از این واحد صنفی که در یکی از مراکز شلوغ شهر کرمان واقع گردیده است نیز، کشف و ضبط گردید. خوشبختانه در بیشتر بازدیدها، تالارها و رستوران‌ها در سطح شهر کرمان نکات بهداشتی را به درستی رعایت کرده بودند که شایان تقدیر است.
شایان ذکر است تیم عالی امنیت غذایی با حضور عباس‌آبادی نماینده دادستان کرمان، رادمهر، رییس دامپزشکی، سرهنگ زاهدی، جانشین اداره نظارت بر اماکن عمومی، کارشناسان اداره بهداشت، و کارشناسان دامپزشکی از رستوران‌ها و تالارهای شهر بازدید کردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *