با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود «حراج بزرگ» آثار هنری در نصف جهان

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی از اجرای طرح «حراج بزرگ هنری اصفهان» با رویکرد اقتصاد مقاومتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی‌هنری اجرا شده در اصفهان برای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت تمرکز بر ظرفیت‌های درون کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) از ۶ سال پیش به موضوع اقتصاد توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند و با توجه به این موضوع باید به دنبال آن بود که اقتصاد فعال و پویا داشته باشیم و وابستگی را از بین ببریم.
اقتصاد فعال غیر وابسته
وی افزود: مبنای اصلی توجه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، مسئله اقتصاد فعال غیر وابسته به شمار می‌رفته است؛ بنابراین در این زمینه همه باید فعال باشند و با همدلی در حوزه فرهنگ، اقدام و عمل لازم صورت گیرد.
حراج بزرگ اصفهان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به زیرشاخه‌های این موضوع اشاره کرد و گفت: سال گذشته برنامه‌ریزی برای «حراج بزرگ اصفهان» صورت گرفت؛ اما به دلیل آنکه مؤلفه‌های آن در شهر اصفهان وجود نداشت، این اتفاق صورت نگرفت؛ اما امسال قرار است که این طرح اجرا شود و در حراج بزرگ اصفهان، آثار فاخر هنرمندان شهر به فروش برسد.
خروج ارز از کشور
وی با اشاره به فروش آثار هنرمندان ایرانی در خارج و خروج ارز از کشور گفت: در آخرین حراج در یکی از کشورهای عربی تعدادی تابلوی فاخر اصفهان با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش رسید و نکته جالب اینکه بسیاری از ایرانی‌ها در کشور خارجی آن را خرید کرده و به کشور وارد کردند؛ این در حالی است که همین آثار نفیس می‌توانند در داخل کشور نیز به فروش برسند.
اقتصاد فرهنگ
حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور، باید در این زمینه اقدام مؤثری صورت دهد و ما باید بتوانیم حراج بزرگ اصفهان را راه‌اندازی کنیم. در واقع اقتصاد فرهنگ باید در حوزه اقدام و عمل پویا شود و مردم ما لازم است برای ارتقای فرهنگی خود هزینه کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه هنرهای تجسمی، نقاشی و خوشنویسی اصفهان آثار فاخری تولید می‌شود و در صورتی که فروش این آثار صورت گیرد، هنرمندان بسیاری به آن وارد می‌شوند، اضافه کرد: باید فضا برای ورود چهره‌های اقتصادی به حراج بزرگ اصفهان فراهم شود و جهت‌دهی چهره‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران در حوزه خرید آثار هنری از اهمیت بسیاری برخوردار است.
حضور چهره‌های اقتصادی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: چهره‌های اقتصادی باید به خوبی متوجه شوند که در صورت خرید تابلوها، به سوددهی مناسبی در این راستا می‌رسند و باید اقدامات لازم انجام شده و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز تنظیم شود.
وی افزود: برند و شناسنامه اصفهان و رسیدن به حراج واحد، از مهم‌ترین مسایل در این زمینه به شمار می‌رود و باید کاری کنیم که این اتفاقات در کنار هم
رخ دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *