بخش مادی زحمات پرستاران جبران شود

حدیث بابایی

محسن مهرعلیزاده در جشن فرخنده میلاد حضرت زینب کبری و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران یکی از حساس‌ترین خدمات را با از خودگذشتگی فراوان به مردم هدیه می‌کنند و در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که قدر و منزلت کار آنان در حد قدر و منزلت حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) افتخار مسلمانان و جامعه پرستاری است، افزود: حضرت زینب (س) مدیریت بسیار قوی در بحران داشت و این نشانگر مدیریت بحران پرستاران است؛ از پرستاران انتظار می‌رود فارغ از اینکه خانواده بیماران دارای چه موقعیت اجتماعی هستند، از بیماران به خوبی مراقبت کنند که البته تاکنون نیز همین‌طور بوده است.

مهرعلیزاده ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید بتواند به نحو مطلوب و شایسته در جهت جبران بخش مادی زحمات پرستاران گام بردارد؛ جامعه پرستاری نیز همچنان که تاکنون موفق بوده و با تمام تلاش در صحنه فعال بوده است نیز در این شغل بیش از پیش سربلند و سرافراز باشد.

پرستاران سلامت جامعه را پاسبانی کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روز پرستار برکت خود را از حضرت زینب (س) وام گرفته و پرستاران ما زیر پرچم این حضرت گرد آمده‌اند تا به مدد همه ارزش‌های حضرت زینب (س) سلامت جامعه را پاسبانی کنند.

طاهره چنگیز در این جشن اظهار کرد: ۲۰ درصد پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم حضور دارند و امسال نخستین سالی است که جشن پرستاری به این پرشوری برگزاری می‌شود.

وی با بیان اینکه معاملات جامعه پرستاری با مردم از جنس خدایی است، خاطرنشان کرد: ما باید به وظایف خود در قبال جامعه پرستاری به خوبی عمل کنیم اما عمل به این وظایف به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی تلاش‌های پرستاران باشد.

کمبود پرستار در اصفهان یک نیاز قابل لمس است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمال حیدری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) با بیان اینکه امروز روز تقدیر فعالان عرصه پرستاری است، گفت: بر این باورم که مجموعه تیم پرستاری اصلی‌ترین تیم درمان بیماران هستند و عدم حضورشان به صورت مؤثر بر بالین بیمار خدمت رسانی را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ طرح تحول سلامت در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعال شد، اظهار کرد: این طرح  مزایای بسیاری داشته است و نگرانی‌های بسیار مهمی هم در سیستم درمان ایجاد کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه سیستم خدمات پرستاری طی سال‌های اخیر روبه بهبود بوده است، افزود: همه مشکلات موجود در ارائه خدمات پرستاری استان اصفهان به کمبود نیرو در این بخش برمی‌گردد.

حیدری با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حوزه پرستار و ماما در وضعیت مطلوبی نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هز ۱.۸ درصد تخت بیمار یک پرستار داریم که این آمار با استانداردهای تعریف شده فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به افزایش تعداد پرستاران در استان اصفهان یک نیاز واقعی و قابل لمس است، گفت: اصفهان همیشه نیاز به جذب پرستار داشته و کمبود تعداد پرستاران بیکار مصداقی بر این مدعاست.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *