برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان کلید خورد هفته نکوداشت اصفهان، در یونسکو ثبت جهانی می‌شود

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: حضور شبکه‌های بین‌المللی و شبکه‌های داخلی امسال برای ضبط و انعکاس رویدادهایی که در اصفهان به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان رخ می‌دهد، بسیار حایز اهمیت است. البته هنوز مشخص نیست که این حضور به چه نحو و با چه رقم‌های مالی خواهد بود؛ مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان به خبرنگار کیمیای وطن در پاسخ به این پرسش که هزینه‌های پرداختی به صدا و سیما برای برنامه‌های مختلف تلویزیونی که قرار است پخش شود، چه میزان است، بیان داشت: هزینه خاصی که به صورت اختصاصی برای این موارد از سوی شهرداری پرداخت شود، وجود نداشته و شهرداری قراردادی در این رابطه نداشته است.
هادی نباتی‌نژاد در نشست خبری هفته نکوداشت اصفهان به این مسئله اشاره کرد که رغبت مدیران صدا و سیما برای انعکاس ظرفیت‌های اصفهان امسال بسیار است و البته تمامی فعالیت‌ها نیز در قالب تعامل نیست و هزینه‌هایی نیز دارد که در قالب همان بودجه هفته نکوداشت اصفهان که حدود یک میلیارد تومان است، در نظرگرفته شده است.
پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه از شبکه اصفهان
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برنامه «سیمای شهر» با طرحی جدید تحت عنوان «اینجا اصفهان» بر روی آنتن می‌رود، گفت: به مدت دو هفته از میدان امام خمینی(ره) بر روی آنتن می‌رود و بخش‌هایی از برنامه امشب با توجه به میلاد حضرت علی(ع) به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود. هادی نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه مجموعا بیش از ۳۰۰ دقیقه برنامه در شبکه اصفهان خواهیم داشت، ادامه داد: شبکه‌های سراسری دو و سه سیما نیز به برنامه هفته نکوداشت اصفهان می‌پردازند. ضمن اینکه هر روز از شبکه جام جم به مدت ۲۰ دقیقه برنامه خواهیم داشت. شبکه‌های برون‌مرزی الکوثر، العالم و پرس‌تی‌وی نیز برای پوشش برنامه‌ها در اصفهان حضور دارند.
در ادامه نیزمعاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار اصفهان گفت: با توجه به اعتراض برخی علما به برگزاری مراسم نکوداشت اصفهان در میدان امام علی(ع) و محدویت‌هایی که در میدان امام داشتیم، امسال با هماهنگی اماکن، اطلاعات، فرمانداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، مراسم بزرگداشت هفته اصفهان در کنار پل خواجو برگزار می‌شود.علی قاسم‌زاده با اشاره به اینکه رویکرد جدید برای هفته نکوداشت اصفهان، برگزاری حتی الامکان مراسم در فضاهای باز شهری است، ادامه داد: در برگزاری مراسم هفته نکوداشت اصفهان، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اوقاف، تربیت بدنی، میراث فرهنگی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر دخیل هستند.وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هفته نکوداشت اصفهان، حدود یک میلیارد تومان ردیف بودجه اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، سعی کردیم چهره و شخصیت بین‌المللی اصفهان را نشان دهیم. معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به انتقادات درباره اینکه برگزاری مراسم در کنار آثار باستانی باعث لطمه به آن‌ها خواهد شد، اظهار کرد: در سال گذشته بخشی از مراسم در میدان امام علی(ع) برگزار شد که با توجه به اینکه خانه بسیاری از علما، اطراف آن میدان واقع شده بود، مورد اعتراض آن‌ها قرار گرفت که چرا صدای موسیقی بلند است؛ به همین دلیل امسال با هماهنگی اماکن، اطلاعات، فرمانداری و میراث فرهنگی، مجوز برگزاری مراسم در کنار پل خواجو را دریافت کردیم.
هفته نکوداشت اصفهان ثبت جهانی یونسکو می‌شود
همچنین مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویکرد گفتمان دانش‌محور و خلاقانه در مدیریت شهری و قرار گرفتن اصفهان در رده شهرهای جهانی، امسال هفته نکوداشت اصفهان را رنگ و بوی جهانی داده است.محمدعلی ایزدخواستی با بیان اینکه هفته نکوداشت اصفهان به ثبت جهانی رویدادهای یونسکو خواهد رسید، گفت: در این هفته از سه جلد کتاب با موضوع اصفهان رونمایی خواهد شد. کتاب «قاب فیروزه‌ای» که مجموعه‌ای از عکس‌های اصفهان است، «واژه‌نامه اصفهان» که به بررسی اسامی اصفهان در طول تاریخ می‌پردازد و کتاب «شهرهای ایرانی – اسلامی با رویکرد اصفهان» رونمایی خواهد شد. در این برنامه رونمایی، سه زاویه هنر و حکمت، واکاوی تاریخی و نظریه‌پردازی مدنظر قرار گرفته است.وی ادامه داد: ویژه‌نامه ایده‌پردازی شهر خلاق در مراسم مربوط به این هفته در میان مردم توزیع خواهد شد. افتتاح رسمی ستاد هفته نکوداشت اصفهان در ۵ اردیبهشت در کاخ چهلستون در ساعت ۸ شب برگزار می‌شود. یک برنامه آیینی با اجرای ارکستر سمفونیک و با حضور هنرمندان اصفهانی برگزار خواهد شد. همچنین در این برنامه از ۷ هنرمند اصفهانی تجلیل می شود.
استارت برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان از گلستان شهدا
مدیر فرهنگی‌تفریحی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه ۵۸ عنوان برنامه در هفته نکوداشت اصفهان در مناطق مختلف شهری اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان از صبح روز ۳ اردیبهشت‌ماه، در گلستان شهدا آغاز می‌شود و در این برنامه، ۱۰۰ نوجوان در قالب گروه سرود و تیم دوچرخه‌سواری حضور پیدا می‌کنند و به اجرای برنامه می‌پردازند. منصور سلطانی‌زاده تصریح کرد: برنامه‌ گردشگری «خانه‌های شهر من» در منطقه ۳ و بازدید از ۱۰ خانه تاریخی جشنواره فرهنگی برج کبوتر از ۵ الی ۸ اردیبهشت با رویکرد معرفی پرندگان زینتی، توجه به «فرهنگ اذان» در منطقه ۱۵، جشنواره خانوادگی ساخت جورچین اماکن تاریخی ۱۰ اردیبهشت‌ماه در منطقه ۴ و جشنواره بادبادک‌ها در پارک کوهستانی صفه، دومین جشنواره عکس و حضور عکاسان بین المللی برای ثبت جهانی عکس اصفهان، فراخوان جشنواره مردمی فیلم «محله من» از دیگر برنامه‌های این هفته
است.در ادامه نیز مدیر عامل سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «اصفهانی‌ام» به مدت پنج شب در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار
می‌شود. علی اکبر بقایی تاکید کرد: برگزاری برنامه موسیقی با حضور محمد اصفهانی و مسابقه خانوادگی، برگزاری ارکستر سمفونی اصفهان با حضور استاد حسام‌الدین سراج، رونمایی از تولیدات فرهنگی سازمان فرهنگی‌تفریحی، کتاب‌های جشنواره «گنبدهای فیروزه‌ای»، جشنواره عکس شیخ ‌بهایی، هنر تهذیب،‌ استفاده از نگارگری، استفاده از رنگ در منظر نقش جهان، نور در مساجد تاریخی، خانه‌های تاریخی، گل و مرغ، هنر جلدسازی سنتی ایران، مادی‌های اصفهان در این هفته رونمایی
خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *