برگزاری کنگره ملی شهدای چهارمحال وبختیاری در سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرکرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور، میهمان کنگره ملی شهدای استان هستند.به گزارش کیمیای کویر، خدابخش مرادی نافچی، درجلسه کمیته اقشار ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان در برگزاری هر چه بهتر این کنگره ملی مشارکت دارند.وی تأکید کرد: به منظور ارتقای برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهر سال جاری، هیچ همایشی برگزار نمی شود.مرادی نافچی افزود: تمامی اعضای کمیته اقشار ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، باید تا پایان وقت اداری روز یکشنبه، ۲۲ شهریور، نسبت به ارائه برنامه ها به دبیرخانه این کمیته، واقع در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اقدام کنند.وی تصریح کرد: برای برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، باید فضای همدلی، وفاق، وحدت و محبت تقویت شود.

یک میلیون سالمند ایرانی
هیچ گونه درآمدی ندارند

رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: سالمندان بخش مهمی از جمعیت ایران هستند و با وجود آنکه هر روز بر شمار آنها افزوده می شود، تاکنون خدمات زیادی به آنها ارائه نشده است.
به گزارش خبرنگار کیمیای کویر، محمدعلی صادقی در جلسه فصلی شورای سالمندان شهرستان اظهار کرد: سالمندان یکی از اقشار حساس جامعه هستند که لازم است مراقبت‌های بیشتری در مقایسه با سایر اقشار از آنها به عمل آید.
وی اضافه کرد: متأسفانه ۱۷٫۵ درصد از سالمندان ایران، یعنی جمعیتی حدود یک میلیون نفر در فقر مطلق به سر می‌برند و هیچ گونه درآمدی ندارند. رئیس اداره بهزیستی شهرضا تصریح کرد: از مجموع یک میلیون سالمند فاقد درآمد ایرانی، ۱۳ هزار نفر مجهول الهویه بوده و تنها ۲۱ هزار نفر از این تعداد شناخته شده و تحت حمایت قرار گرفته‌اند. صادقی گفت: شهرستان شهرضا بیشترین خدمت رسانی به سالمندان را ارائه داده است و مجموعه خانه مهر و مرکز جامع سالمندان رضوان، دو مرکز مهم سالمندان در این شهرستان هستند. وی مجموعه خانه مهر شهرضا را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی برای ایجاد زیر ساخت‌های خدماتی به سالمندان برشمرد و تصریح کرد: این مرکز در ۲۴ هکتار ظرفیت پذیرش ۲ هزار سالمند را دارد و به عنوان یک پروژه ملی در حال احداث و تکمیل مراحل ساخت در این شهرستان هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرضا تأکید کرد: حدود ۱۵ هزار نفر از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرستان شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند که تلاش شده تا در مراکز سالمندان خدمات مناسبی به آنها ارائه شود هر چند روند خدمت رسانی به این قشر از جامعه هنوز نیازمند اصلاحات فراوانی است
ازدواج در۱۱ شهرستان استان رشد منفی داشته است
به گزارش کیمیای کویر، معاون حقوقی اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: برخی افراد گمان می کنند کاهش جمعیت معضل اصلی کشور است، در حالی که کاهش نرخ باروری معضل عمده جمعیتی ما در اینده نزدیک خواهد بود.
محمد ناظمی پور در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا، بزرگترین معضل در صدور کارت ملی هوشمند را عدم هماهنگی اداره در ارائه اطلاعات دانست و تصریح کرد: فعالیت جزیره ای و عدم هم سویی ادارات با درگاه ثبت اطلاعات در این سیستم باعث شده جمع آوری آمار با مشکل مواجه شود.
وی در ادامه افزود: میانگین نرخ ازدواج در شهرستان شهرضا ۹٫۶۳ درصد بوده و بر این اساس شهرستان جایگاه ششم استانی را به خود اختصاص داده است. معاون حقوقی اداره کل ثبت احوال استان اصفهان خبر از ثبت هزار و ۱۵۵ واقعه ولادت در پنج ماهه نخست امسال در شهرضا داد و اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، ۴٫۷ درصد رشد داشته است. ناظمی پور همچنین خبر از رشد منفی ازدواج در ۱۱ شهر استان اصفهان داد و اذعان داشت: عدم اشتغال و بیکاری یکی از مهم ترین علل عدم گرایش جوانان به ازدواج بوده است. معاون حقوقی اداره کا ثبت احوال استان اصفهان خبر از ثبت ۹۹٫۹۱ درصد موارد ازدواج شهرستان شهرضا در مهلت قانونی داد و تصریح کرد: این موارد در پنچ ماهه نخست امسال ۰۹درصد رشد داشته و همچنین این شهرستان در این زمینه ۲۰درصد بالاتر از نرم استانی قرار دارد.
برخورد قاطع دستگاه قضا
با بداخلاقی‌های انتخاباتی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان «محمدعلی سلیمانی» معاون خود را بعنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در استان کرمان تعیین کرد.
به گزارش کیمیای کویر، در نشست هفتگی قضات دادسرای عمومی اظهار کرد: قاضی ویژه انتخابات بایستی پایش دقیقی پیرامون جرائم انتخاباتی انجام دهد و نباید کوچکترین تحرکی که به امنیت روانی جامعه در مقوله انتخابات خدشه وارد می کند از نگاهش دور بماند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان خبر داد و اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای تامین استان این منشور حاوی دغدغه های نظارتی و تبیین الزامات قانونی با محوریت استانداری کرمان تهیه شده و بخش مربوط به الزامات قانونی نیز توسط دادسرای کرمان تدوین و در منشور جانمایی گردیده است.
سالاری ضمن تشریح بخشنامه ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی عنوان کرد: شور سیاسی و احساس مسئولیت حاکم بر آحاد جامعه نویدبخش انتخاباتی با حضور حداکثری می باشد و ضرورت دارد همه دستگاه های نظارتی برای صیانت از آراء مردم پیش بینی های لازم را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بخشنامه ابلاغی را پیام صریح ریاست محترم قوه قضائیه برای متولیان امر دانست و گفت: آیت الله لاریجانی هوشمندانه و با درک حضور حداکثری مردم بدنه نظارتی دستگاه را به اجرای وظایف ذاتی خود الزام کرده است.

دادخدا سالاری همه احزاب و گروه های سیاسی را دعوت به رعایت اخلاق انتخاباتی کرد و گفت: سخنرانان میتینگ های حزبی فراموش نکنند. مخاطب آنها مردمی فهیم هستند که رفتار و گفتار آنها و رعایت موازین اخلاقی را ملاک قضاوت و انتخاب قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر خدایی ناکرده بداخلاقی های انتخاباتی واجد وصف مجرمانه باشد دستگاه قضا بدون توجه به خط و جناح منسوب ، برخورد قاطع و بازدارنده ای را در دستور کار قرار می دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *