بهترین دوربین‌های بازار برای سفر

 

 

بردیا عباس زاده

عکاسی در سفر یکی از بخش‌های مهم سفر ما ایرانی‌هاست. همین امروز هم اگر به آلبوم‌های خانوادگیتان سر بزنید بسیاری از تصاویر مربوط به سفرهای خانوادگی است. ثبت این لحظات دلنشین امروزه به مدد تکنولوژی به قدر آسان شده که همه ما درون موبایل‌هایمان یک دوربین تمام و کمال برای عکاسی داریم. اما بازهم عکاسی با دوربین‌های نیمه حرفه‌ای چیز دیگری است و بسیاری دوست دارند تا در حین سفر با دوربین‌هایی قدرتمندتر از دوربین موبایل به عکاسی بپردازند و تصاویر با کیفیت‌تری از سفرشان ثبت کنند. به همین بهانه در گزارش امروز چند دوربین مناسب برای عکاسی و البته با قیمت ارزان به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نیکون D3300

قیمت: ۱.۳۲۰.۰۰۰ تومان

D3300 دوربین ILC رده‌ی ابتدایی نیکون است که بهینه‌سازی‌های زیادی را نسبت به نسل گذشته‌ی خود تجربه کرده است. این دوربین از همان سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS موجود در D3200 بهره می‌برد. اما پردازشگر جدید، منظره‌یاب چشمی بزرگ‌تر و امکان فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نقاط برتری D3300 نسبت به نسل گذشته خود است. عمر باتری در این دوربین نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. همانطور که از دوربین‌های حرفه‌ای رده‌ی ابتدایی انتظار می‌رود، کیفیت تصاویر JPEG‌ نیکون D3300 بسیار خوب است و رنگ‌ها به خوبی پردازش می‌شوند. البته در نظر داشته باشید لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری تعبیه شده همراه دوربین امکان بهره بردن از تمام توان سنسور را فراهم نمی‌کند و به همین دلیل قویاً توصیه می‌شود که تهیه‌ی لنزی باکیفیت‌تر را در نظر داشته باشید.

 

کانن EOS Rebel SL1/100D

قیمت: ۱.۴۵۰.۰۰۰ تومان

۱۰۰D کوچک‌ترین DSRL موجود در بازار است. این دوربین به سنسور ۱۸ مگاپیکسلی سیستم فوکوس خودکار هیبریدی مجهز شده است. این ۱۰۰D در رده‌بندی محصولات کانن پایین ۷۵۰D قرار می‌گیرد و با ارایه‌ی امکانات مناسبی عکاسان آماتور و خانواده‌ها را در نظر گرفته است. به عنوان مثال می‌توان از نمایشگر لمسی این دوربین نام برد که امکان انتخاب سوژه مورد نظر جهت فوکوس را را محیا می‌کند. ۱۰۰D به کیت لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری مجهز به استپر موتور بهره می‌برد که بدین وسیله به دوربین امکان فوکوس سریع‌تر و کم‌صداتر (قابلیت بسیار کاربردی در حین فیلمبرداری) را می‌دهد.

 

کانن EOS M3

قیمت: ۲.۱۲۰.۰۰۰ تومان

کانن M3 از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با سیستم فوکوس خودکار هیبریدی ۴۹ نقطه‌ای به کار رفته در ۷۶۰D بهره می‌برد. تمامی قابلیت‌های مذکور در بدنه‌ای کوچک و با طراحی مشابه با نمونه‌های بدون آینه انجام شده است. کانن در نسل جدید سری M دکمه‌های کنترلی بیشتری را تعبیه کرده است تا اعمال تنظیمات دستی ساده‌تر فراهم شود. نمایشگر لمسی این دوربین نیز توانایی چرخش تا ۱۸۰ درجه به سمت بالا برای ثبت عکس‌های خودگرفت (سلفی) و چرخش ۴۵ درجه‌ای به سمت پایین برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط خاص، دارد. M3 فاقد منظره‌یاب داخلی است اما می‌توانید به وسیله‌ی کفشک اتصال لوازم جانبی از نمونه‌های مخصوص کانن مانند EVF-DC1 بهره ببرید. کانن M3 در زمینه‌های فیلمبرداری عملکرد متوسطی دارد و در رزولوشن ۱۰۸۰P تنها از نرخ استاندارد ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *