بهره برداری از بزرگترین عملیات تغییر فشار گاز”خط ۱۸ اینچ صنایع”

 

به گزارش روابط عمومی شرکت استان اصفهان، در جلسه مسئولان شرکت گاز و منطقه دو عملیات انتقال گاز ، چگونگی اجرای پروژه تغییر فشار خط انتقال گاز  ۱۸ اینچ صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست در خصو ص  شرایط فنی ، ایستگاه های مسیر و  مشکلات خط انتقال گاز ۱۸ اینچ صنایع که با طول ۷۰ کیلومتر از انشعاب خط اصلی سراسری از محل پل کله شروع شده و تا نیروگاه اسلام آباد ادامه می یابد بحث و تبادل نظر شد.

مهندس مومنی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان  اظهار داشت:   یک خط انتقال با فشار هزار پوند از خط اصلی اول و دوم سراسری  منشعب می شود  و با گذر از شهرهای مختلف ، گازرسانی به صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه، کارخانه پلی اکریل، معدن باما، دارو سازی امین ، ایستگاه های تقلیل فشار دنبه  و مبارکه  را تحت پوشش قرار می دهد به همین علت این انشعاب، به خط ۱۸ اینچ صنایع مشهور شده است.

وی با اشاره به اینکه، علاوه بر خط مذکور که در اوایل انقلاب به بهره برداری رسیده، یک خط انتقال ۴۰  اینچ  نیز  در سال ۱۳۹۲مجاور آن  راه اندازی گردید گفت: با اجرای این طرح که با هدف کاهش حریم ایمنی موجود  در جهت رضایتمندی مردم منطقه ،صنایع و ارگانهای ذی ربط انجام خواهد شد،  فشار گاز به ۲۵۰ psi  تقلیل می یابد.

مومنی تصریح کرد: خط  انتقال  ۱۸ اینچ صنایع به دلیل فشار بالای گاز دارای حریم ایمنی از هر طرف ۲۵۰ متر بوده که این امر در برخی شهرها نظیر شهر ابریشم  و مبارکه  به دلیل محدودیتی که در گسترش شهرسازی  ایجاد می کند موجب نارضایتی ساکنین این شهرها شده بود.

وی گفت: با کاهش  حریم این  خط ،اراضی محصور شده آزاد  و شهر سازی منطقه گسترش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان  گفت:  این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های گازرسانی است که  عملیات اجرایی آماده بهره برداری است و طی آن حدود ۲۳ ایستگاه CGS   به  ایستگا ه های TBS تبدیل خواهند شد.

مومنی بیان داشت: از آنجا که برخی از صنایع استراتژیک  از این خط تغذیه می شوند عملیات اجرایی تغییر فشار گاز باید طی مدت بسیار کوتاهی انجام شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *