به منظور زیباسازی محیط شهری در شب پل‌های ورودی شهرضا نورپردازی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا ، پل‌های ورودی شهر از سمت شهرهای اصفهان و سمیرم و همچنین پل‌های مقابل دانشگاه‌های پیام نور و آزاد نورپردازی شد.
این گزارش حاکی است به همت حوزه معاونت خدمات شهری ، واحد زیباسازی
و مبلمان شهری شهرداری شهرضا در راستای زیباسازی و تامین جلوه‌های شهری در شب، به نورپردازی پل‌های ورودی از سمت شهرهای اصفهان و سمیرم و همچنین پل‌های مقابل دانشگاه‌های پیام نور و آزاد شهرضا اقدام کرد.
مهندس مهدی‌نیا در این خصوص گفت: علاوه بر نوپردازی این پل‌ها ، نورپردازی پل‌های ورودی شهر از سمت شهرهای شیراز و دهاقان نیز در دست اقدام است که این پروژه در کل هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و۳۲۰ میلیون ریال دربر خواهد داشت.
وی افزود: اهمیت به جلوه‌های محیط شهری در شب ، یکی از مواردی است که با تاکید شهردار محترم در برنامه‌های واحد زیباسازی و مبلمان شهری قرار گرفته
و به جد پیگیری می‌شود؛ چرا که مدیریت شهری در حال حاضر بر این باور است که استفاده از مناظر زیبا در شب نیز حق شهروندان و اقدامی در راستای نشاط اجتماعی است؛ بر همین اساس از دیگر اقدامات شهرداری در بحث زیباسازی، نورپردازی درختان بلوار شهید همت به عنوان ورودی شهر از سمت اصفهان با استفاده از ۲۴۰ پرژکتور ال ای دی ۲۰ وات و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال و نیز نورپردازی المان و درختان میدان کوزه با هزینه‌ای حدود ۹۰ میلیون ریال است که امیدواریم رضایت خاطر شهروندان محترم در این خصوص جلب شود.

اولی‌ها از کدام در وارد خانه شدند؟

خانه‌اولی‌هایی که یک سال پیش در صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن ثبت نام کردند و حالا می‌توانند ۲ برابر مبلغ سپرده خود وام بگیرند، ممکن است تعداد معاملات مسکن کل کشور را ۸ درصد افزایش دهند.
تاکنون ۴۷ هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند که با این تعداد، ثبت‌نام نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پس انداز انجام گرفته است.
ماهیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم این است که به میزان ۲ برابر پس‌انداز متقاضیان، تسهیلات داده می‌شود که با پس‌انداز یک هزار میلیارد تومانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام شده، ۲ هزار میلیارد تومان از سوی بانک تسهیلات
داده می‌شود.
اما کسانی که قصد خرید خانه از این طریق را دارند، باید یک سوم مبلغ وام را در بانک مسکن سپرده‌گذاری و پس از یکسال ۲ برابر آن را به اضافه مبلغ اولیه دریافت کنند؛ مثلا زوجین خانه‌اولی اصفهانی که می‌خواهند وام ۶۰ میلیونی دریافت کنند، باید ۳۰ میلیون تومان در بانک سپرده بگذارند و پس از یک سال، ۶۰ میلیون تومان وام بگیرند که با ۳۰ میلیون تومان خودشان ۹۰ میلیون تومان
می‌شود.
سقف تسهیلات نیز بیشتر از ۸۰ درصد قیمت خانه را پوشش نمی‌دهد و مابقی مبلغ را باید خریدار تهیه کند. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۲ سال
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *