تاکید بر به ثمر نشستن فعالیت‌های بنیاد مسکن

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ابراز رضایت از اقدامات بنیاد مسکن استان، خواستار نظارت و دقت بیشتر برای به ثمر نشستن این فعالیت‌ها شد. آیت الله «محمدرضا ناصری» به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) در جمع مسئولان بنیاد مسکن استان یزد، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تلاش‌های خوبی در حیطه وظایف خود انجام داده است، اظهار کرد: همه این تلاش‌ها و کارها امسال باید جدی‌تر باشد. وی افزود: باید بر کارهایی که درحال انجام است، نظارت بیشتری صورت گیرد که این اقدامات به ثمر برسد و بتوانیم نتیجه آن را مشاهده کنیم. ناصری ادامه داد: باید از روستاها و مناطقی که بنیاد مسکن در آن فعالیت دارد، بازدیدهای بیشتری صورت گیرد که بتوانیم با دقت بیشتر خدمات مورد نیاز را به مردم ارایه کنیم. نماینده ولی فقیه در استان همچنین خاطرنشان کرد: امسال که اقدام و عمل به عنوان بخشی از نام سال توسط مقام معظم رهبری بیان شده، باید به صورت ویژه به بحث عمل هم توجه شود.

احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری
مدیر کل صنعت، معدن، و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های خاموش یا راکد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری احیا می‌شود. سید نعیم امامی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: طرح احیای واحدهای تولیدی راکد و تقویت صنایع در سال ۹۵ با جدیت دنبال می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی پروانه‌دار در استان وجود دارد، افزود: از این میزان، ۸۵۰ واحد به صورت فعال مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۳۰۰ واحد به دلایل مالی و مدیریتی غیرفعال هستند که ۱۰ درصد صنایع استان را شامل می‌شود. امامی عمده مشکلات واحدهای تولیدی راکد در استان را کمبود سرمایه در گردش، عدم بازپرداخت تسهیلات به علت رکود اقتصادی و عدم تأمین مواد اولیه عنوان کرد. وی افزود: کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه پایش واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور رفع موانع تولید و مشکلات زیرساختی و مسایل مربوط به بدهی و سرمایه در گردش این واحدها تشکیل می‌شود.

 

تاکسی‌های شهری
زیر ذره‌بین بازرسان
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: طرح ویژه نظارت بر کرایه تاکسی‌های شهر اصفهان آغاز شد. حسین جعفری اظهار کرد: بازرسان سازمان تاکسیرانی به عنوان همیاران شهروندان و رانندگان بر حسن اجرای کرایه‌های مصوب نظارت می‌کنند. وی افزود: اکیپ‌های بازرسی در میادین اصلی شهر و مسیرهای پرتردد مستقر هستند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌های شهر در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: افزایش نرخ تاکسی در سامانه هوشمند نیز اعمال شده است. وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره تلفن ۳۵۶۸۸۱۰۰ تماس حاصل کنند.

انجام عمل زیبایی
در خانه‌های مسکونی شاهین‌شهر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بازرسی‌های بهداشت محیط مشاهده شد که در بعضی از منازل شاهین شهر با دستگاه‌های غیراستاندارد اقدام به لیزر پوست و انجام عمل زیبایی می‌شد. غلامحسین صدری اظهار داشت: واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه در طول سه ماه آخر سال گذشته از تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه غیرمجاز شهرستان شاهین‌شهر که به صورت مخفیانه و بدون هیچگونه نظارتی در منزل، اقدام به فعالیت‌های زیبایی غیرمجاز با دستگاه‌های غیراستاندارد در منازل مسکونی می‌کردند بازدید به عمل آورد. وی بیان داشت: در این بازدید بیش از ۲۰ دستگاه غیراستاندارد از جمله ۲ دستگاه لیزر پوست IPL توقیف شد و متخلفان با تشکیل پرونده تحت عنوان دخالت در درمان به دادگاه معرفی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: بیش از ۲۰ دستگاه غیراستاندارد از آرایشگاه‌های غیرمجاز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه کشف و ضبط شد. پیرو بازدید و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت برخوار از یک واحد طباخی، حدود ۳۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و تاریخ گذشته نیز کشف و توقیف شد. صدری اعلام کرد: همچنین با مشاهده نواقص بهداشتی و موارد بحرانی از جمله استعمال دخانیات و قلیان، بلافاصله محل مذکور پلمپ و پرونده نامبرده برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *