تبرک امام هشتم(ع) ضامن سیاهی چادر جامعه پزشکی شد

پروانه شریفی

به گزارش خبرنگار کیمیای وطن همایش بزرگ «بانوی آب و آئینه»، حضرت معصومه(س)، با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان حوزه سلامت استان اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به میزبانی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در این همایش گفت: خدا را شاکر هستیم که توانستیم امسال نخستین همایش بزرگ «بانوی آب و آئینه» را با حضور چشمگیر بانوان فعال در زمینه عفاف و حجاب و همچنین فعالیت‌های قرآنی را که در حوزه سلامت مشغول به کار هستند، برگزار کنیم که این قطعا نشانه روشنی برای ادامه راه در سال‌های آتی است.

ایده جدید همایش «بانوی آب و آئینه»

محسن حجتی ادامه داد: همایش «بانوی آب و آئینه»، ایده جدیدی بود که از سوی این سازمان مطرح شد و مورد استقبال آستان قدس رضوی قرار گرفت که مفتخریم با همکاری این مجموعه مقدس این بانوان را گرد هم جمع کنیم.

وی همچنین افزود: عفاف و حجاب امروز، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در حوزه سلامت است که امیدواریم تمامی دستگاه‌های متولی در این زمینه ما را کمک کنند تا بتوانیم بیش از گذشته این موضوع حیاتی را اشاعه دهیم تا سلامت جامعه ما بیش از پیش تضمین شود.

رئیس نخستین همایش بزرگ «بانوی آب و آئینه» در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شکی نیست که هرچه عفاف و حجاب در جامعه ما پررنگ‌تر باشد، سلامت روانی بیشتری در جامعه حاکم خواهد بود که سلامت روانی، قطعا یکی از کارکردهای آن است و امروزه همان جوامع غربی که در بی‌حیایی زبانزد همگان هستند، خود به این موضوع اذعان دارند.

طلایه‌داران عفاف و حجاب

حجتی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از بانوان که امروز در این همایش حضور دارند، تنها بخشی از جامعه منتخب بسیجی استان اصفهان هستند که هم در زندگی خود و هم در محیط کاری، طلایه‌دار عفاف و حجاب هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری این «پرچم ملی» را نشانه افتخار خود می‌دانند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان هم در ادامه برگزاری این همایش در بین بانوان شرکت‌کننده در این همایش گفت: پیوند مبارک با آستان قدس رضوی را در دهه کرامت مبارک می‌دانیم و امیدواریم این همایش آغاز راهی برای ادامه همکاری‌های ما باشد.

حسین آذین ادامه داد: بعد از حکمی که مقام معظم رهبری به آیت‌الله رئیسی برای تولیت آستان قدس دادند که از آن حکم به عنوان منشور آستان قدس یاد می‌شود، برنامه‌ها، راهبردها و طرح‌ها به خوبی روشن شد و بر اساس همین منشور در حال اجراست.

امداد مستضعفین

وی افزود: نکته محوری ابلاغ حضرت آقا، خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در کل کشور است که اولویت با زائران محروم، مجاوران محروم و سایر محرومان کشور است.

آذین همچنین اذعان داشت: در آستان قدس رضوی، معاونتی به‌تازگی تشکیل شد که به عنوان امداد مستضعفین نامگذاری شد و در همه استان‌ها نمایندگانی منصوب شدند تا فعالیت‌های جاری در استان هم پیگیری شود تا در کل کشور این کارها حس شود که رویکرد فقط خدمت‌رسانی به محرومان است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان در استان، شناسایی محرومان در همه حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت است که شناسایی ظرفیت‌ها و منابع را به طور جدی در دستورکار قرار دادیم.

آذین در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش گفت: پیش از این در چند استان دفاتری وجود داشت و به طور منطقه‌ای اداره می‌شد و صرفا اداره املاک و اراضی آستان قدس را پیگیری می‌کرد؛ اما امروزه آن اداره کردن‌ها تنها بخشی از دفتر نمایندگی است و دفاتر در تمامی استان‌ها، حتی استان‌هایی که اراضی و املاک وجود ندارد، تشکیل شده است؛ چرا که هدف خدمت‌رسانی است.

طرح خادم‌یاری آستان قدس

وی ادامه داد: طرحی با نام خادم‌یاری آستان قدس شروع شده و ورود به جمع خادمان حرم این راه است که دو سال باید خادم‌یاری را طی کرد و سپس به عنوان خادم دائمی خدمت کرد.

حسین آذین در پایان ابراز داشت: ما در این طرح نخبگان هر قشر را دعوت می‌کنیم و عضو خادم‌یار رضوی شده و برای وی حکم صادر می‌شود و فرد متعهد می‌‌گردد برای مثال جراح، یک جراحی رایگان به نام امام هشتم(ع) انجام بدهد که فرد بیمار را ما به ایشان معرفی می‌کنیم.

اهداء هدیه و تبرک حرم حضرت امام رضا(ع)

به گزارش کیمیای وطن، در این همایش به تمامی شرکت‌کنندگان هدیه و تبرک حرم حضرت امام رضا(ع) اهداء شد و به نیت این امام همام، هشت نفر هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

دکتر زهرا علامه و دکتر ماهرخ کشوری به عنوان استاد نمونه بسیجی در زمینه عفاف و حجاب، دکتر مریم فاضلی به عنوان نفر برتر مسابقات تفسیر قرآن ستاد کل نیروهای مسلح، زکیه جمشیدیان، طیبه حقیقی و زهرا پاینده به عنوان پرستار و حافظ کل قرآن و همچنین بتول قیصرنیا و شهربانو نادر به عنوان پرستار و حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم، هشت نفری بودند که به آن‌ها از سوی آستان قدس هدیه ویژه اعطا شد و جزو خادم‌یاران حضرت قرار گرفتند.

همچنین در این همایش از نماهنگ رسمی بسیج جامعه پزشکی استان تحت عنوان مرهم با شعر قاسم صرفان و اجرای حسین جباری به طور زنده رونمایی شد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *