تشخیص و درمان آلرژی را جدی بگیرید

سیدعلی مهدویانی فوق تخصص آلرژی در گفتگو با خبرنگارکیمیای وطن با اشاره به نوع آب و هوای بهار و ازدیاد بیماران با آلرژی گفت: مهمترین آلرژی  شناخته شده فعلی آلرژی بهاره میباشد که شیوع بیشتری دارد و اصلی ترین علت ایجاد کننده آن در حقیقت گرده گیاهان است  و بسته به منطقه جغرافیایی نوع این گرده ها نیز متفاوت خواهد بود لذا انواع  الرژی ها نیز در مناطق متفاوت است.
دکتر مهدویانی اظهار کرد: با پدیده گرم شدن کره زمین فصل های آلرژی نیزمتفاوت شده و افرادی که در ده سال گذشته در فروردین ماه دچار آلرژی میشدند در سالهای اخیر در بهمن واسفند ماه به آلرژی های بهاره مبتلا می شوند.
وی تغییرات فصلی را از عوامل مهم بیماری های آلرژی برشمرد و افزود: بسیاری از افراد که دچار آلرژی های فصلی می باشند لازم است به تشخیص و در مان بیماری خود اهمیت دهند.
مهدویانی اضافه کرد: در اغلب موارد علایم بیماری سرما خوردگی و آلرژی فصلی مشابه میباشد که تشخیص آن به عهده پزشک است و  معمولا سرماخوردگی همراه با تب و کوفتگی بدن نمایان میگردد در حالی که  در حالی که آلرژی این علایم را نداشته و تنها در اثر تماس با علل آلرژی زا  حاصل میشود و با قطع تماس با عامل آلرژی زا آلرژی هم از بین میرود.
متخصص آلرژی بیان کرد: افراد مبتلا به آلرژی بهاره باید به پزشک مراجعه کنند تا پزشک با انجام معاینات لازم گرفتن شرح حال و تست بیماری را تشخیص دهد.
وی ادامه داد: اینگونه نیست که همه بیماران آلرژیک به تمامی موارد آلرژی زا حساسیت داشته باشند بلکه هر فرد به یک یا چند عامل حساسیت زا واکنش منفی نشان میدهد و ممکن است به عواملی که در برخی دیگر از افراد ایجاد آلرژی کرده هیچ حساسیتی نشان ندهد و در این مرحله است که یک متخصص آلرژی با انجام تست هایی به بررسی عوامل حساسیت زا میپردازد تا بتواند راهکارهای مناسب را ارایه دهد.
مهدویانی پیرامون انواع تست های تشخیص آلرژی گفت: در طب امروز دو نوع تست برای تشخیص مشکلات آلرژیک وجود دارد اول  تست های آزمایشگاهی دوم تست های پوستی.
وی انجام تست های پوستی را بسیار ساده و در فاصله زمانی نیم ساعت دانست و تصریح  کرد: این نوع تست بسیار مناسب است اما انجام آن در همه موارد ازجمله بیمارانی که دارای کهیر یا اگزمای پوستی هستند امکان پذیر نیست.
فوق تخصص آلرژی انجام این تست را برای تعیین نوع ماده الرژی زا بسیار مهم برشمرد و اذعان کرد: در این نوع مشکلات نیز پیشگیری بسیار مهمتر از درمان می باشد. حساسیت فصلی به معنای محروم شدن از انجام فعالیت های افراد نیست بلکه تمامی افراد با رعایت چند توصیه میتوانند تا حدود زیادی از ایجاد یا تشدید آلرژی فصلی جلوگیری کنند.
وی به افراد مبتلا به آلرژی توصیه کرد که در صورت امکان بعد از فعالیت های روزانه استحمام ‌کنند و تا حدامکان در هنگام وزش باد از منازل خارج نشوند و هنگام رانندگی هم شیشه خودرو را بالا ببرند تا دچار تشدید علائم آلرژی نشوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *