توسط شرکت عمران بهارستان انجام خواهد شد: ساخت  پایگاه جدید اورژانس در ورودی شهر بهارستان

 

شرکت عمران بهارستان در سال ۹۳ به عنوان شرکت عمران برتر در بین شرکت های عمران شهرهای جدید کشور انتخاب شد. مدیر عامل شرکت عمران بهارستان ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر شهر بهارستان به یک کارگاه بزرگ عمرانی با پروژه های قابل توجه و تاثیر گذار تبدیل شده و علی رغم این که تاکنون رکود اقتصادی در کشور حاکم بوده ولی با تلاشی که همکارانمان در تامین اعتبارات لازم داشته اند، خوشبختانه این رکود در شهر بهارستان خیلی احساس نشده و بر اساس پیش بینی های انجام شده و در صورت تامین مجدد اعتبارات، انشاءا…در سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری از بسیاری از پروژه های ناتمام همچون پروژه احداث باند کندروی جنوبی بلوار هدایت (جاده قلعه شور)، پروژه احداث پل قطار در محور قلعه شور، پروژه محور میانی، پروژه بلوارهای رسالت شمالی و جنوبی و پروژه مسکن مهر خواهیم بود که هر یک در رشد اقتصادی شهر بهارستان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۵۰ درصد ابنیه پروژه متروی بهارستان اجرا شده است

حسن روانفر که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و در حضور خبرنگاران فعال شهر بهارستان سخن می گفت، ادامه داد: تلاش ها و زحمات واحد روابط عمومی شرکت عمران بهارستان در راستای اطلاع رسانی صحیح به مردم قابل تقدیر است ولی در این بخش باید فعالیت های گسترده تر و بیشتری انجام شود تا مردم از تمامی اتفاقات و کارهای انجام شده مطلع شوند و این موضوع برای آنان بسیار مهم است. مدیر عامل شرکت عمران بهارستان تصریح کرد: نزدیک به ۵۰ درصد ابنیه پروژه مترو اجرا شده و امیدواریم با تامین اعتبارات ملی و داخلی بر اساس پیش بینی های انجام شده این پروژه به اتمام برسد و قطعاً نقش غیر قابل انکاری را در کاهش مشکلات حمل و نقل عمومی بهارستان ایفا خواهد کرد.

نزدیک به ۹۰ درصد خدمات زیربنایی مسکن مهر انجام شده است

ساماندهی مراکز محلات و ساخت مساجد در سطح شهر نیز از دیگر برنامه هایی است که در دست طراحی داریم و خوشبختانه کارهای اجرایی پروژه مسکن مهر نیز که بخش عمده فعالیت شرکت عمران را به خود اختصاص داده رو به اتمام است به نحوی که خدمات زیربنایی آن نزدیک به ۹۰ درصد انجام شده و در بخش خدمات روبنایی نیز ۶ مدرسه در حال ساخت است که عملیات سفت کاری سه مدرسه به پایان رسیده و احداث سه مدرسه ۱۲، ۱۵ و ۱۸ کلاسه نیز در دستور کار قرار دارد. البته شرکت عمران بهارستان عملیات نازک کاری سه مدرسه سفت کاری شده را نیز با مجوزی که از مجمع شرکت اخذ نموده به دلیل عدم اعتبار توسط سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد داد. وی ادامه داد: قرارداد احداث واحدهای تجاری مستقر در پروژه مسکن مهر به صورت مشارکتی منعقد شده و قسمت عمده آن تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد. در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز کارهای خوبی انجام شده و  این سرمایه گذاری ها در قالب قراردادهای مشارکتی در محدوده محور میانی و باغ هزار جریب شروع خواهد شد. همچنین طرح هایی برای اجرای خدمات رفاهی و تفریحی در جنوب شهر تهیه شده و در کمیسیون ماده پنج در حال بررسی است. روانفر تاکید کرد: در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در شهر بهارستان خواهیم بود که به مرور شهروندان تاثیر آن را  در زندگی روزمره خود احساس خواهند کرد.

احداث بیمارستان از خواسته های بسیار جدی شرکت عمران است

روانفر به ساخت بیمارستان در شهر نیز اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان از خواسته های بسیار جدی شرکت عمران نیز می باشد ولی تاکنون دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان در شهر بهارستان توسط بخش دولتی یا خصوصی هیچ گونه موافقت اصولی صادر نکرده و ظاهراً دلیل این موضوع نزدیکی مرکز درمانی الزهرا به شهر بهارستان بوده است. وی زاد و ولدهای انجام شده در بیمارستان آینده شهر بهارستان را ضامن هویت بخشی شهر و از خواسته های به حق مردم دانست و افزود: زمین های لازم برای احداث بیمارستان و درمانگاه توسط شرکت عمران بهارستان پیش بینی شده است.

شرکت عمران در مدیریت محدوده مرغ مسئولیتی ندارد

روانفر به مشکلات و معضلات به وجود آمده در حریم شهر بهارستان اشاره کرد و اظهار داشت: محدوده مرغ، نقطه ضعف و بلاتکلیفی بین شهرهای بهارستان و اصفهان است و شرکت عمران در مدیریت این محدوده مسئولیتی ندارد ولی قطعا مشکلات و معضلات آن می تواند در کل منطقه تاثیر گذار باشد. وی افزود: این محدوده جزء حریم شهر بهارستان است ولی در طرح بازنگری تلاش می کنیم تا مشکلات و معضلات آن برطرف و انشاءا… با همکاری استانداری و فرمانداری یک مدیریت ویژه برای ساماندهی این منطقه پیش بینی شود. مدیر عامل شرکت عمران بهارستان متذکر شد: افق جمعیتی شهر بهارستان بر اساس مطالعات انجام شده ۵۰۰ هزار نفر است ولی بر اساس طرح جامع منطقه که در سال ۶۷ به تصویب رسید جمعیت ۳۵۰ هزار نفر برای شهر بهارستان پیش بینی شده و در حال حاضر نیز حدود ۸۵ هزار نفر در آن سکونت دارند و قطعاً با بهره برداری از پروژه مسکن مهر، شاهد یک جهش قابل توجه جمعیتی در شهر بهارستان خواهیم بود.

پروژه مسکن مهر بهارستان در سال ۹۴ تمام می شود

تکمیل خدمات زیربنایی در پروژه های عمرانی سطح شهر خصوصاً پروژه مسکن مهر و محور میانی که باعث تاخیر در بهره برداری از آن ها نیز شده از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد. مدیر عامل شرکت عمران در این خصوص گفت: اگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان طبق ماده ۵ قانون شهرهای جدید به وظایف و رسالت خود عمل نمایند هیچ گونه مشکلی در زمینه خدمات زیربنایی در سطح شهر نخواهیم داشت. پروژه مسکن مهر بهارستان در سال ۹۴ تمام می شود به شرطی که متقاضیان هم به تعهدات مالی خود عمل نمایند و در صورتی که تا شهریور ماه نسبت به قسط بندی وام و تعهدات خود عمل نکنند، شرکت عمران بر اساس مصوبه قانونی از افراد جایگزین استفاده خواهد کرد. وی عدم بهره برداری از پروژه محور میانی را به دلیل تکمیل نشدن سیستم روشنایی مسیر دانست و گفت: مشکل ما در این پروژه عمدتاً مربوط به بحث روشنایی است و تاکنون هزینه های اجرایی بر اساس پیشرفت کار به شرکت توزیع برق پرداخت شده و مدیران مربوطه قول داده اند مجدداً این پروژه را فعال نمایند. اجرای فضای سبز این پروژه نیز منوط به تکمیل سیستم روشنایی مسیر می باشد و قرارداد خط کشی مسیر نیز منعقد شده است.

 

 

به زودی پایگاه جدید اورژانس در ورودی شهر ساخته می شود

خبر مهم دیگری که مدیر عامل شرکت عمران بهارستان در این جلسه داد ساخت پایگاه جدید اورژانس در ورودی شهر و در مجاورت ایستگاه آتش نشانی بود که پس از طی مراحل جانمایی، تغییر کاربری و تامین اعتبار به تازگی نقشه های تایید شده معماری آن ارسال شده و به زودی با انتخاب پیمانکار، این پایگاه ساخته می شود.

همچنین برای حل مشکل دو مدیریتی و بلاتکلیفی مردم در فازهای ۲ و ۳ مذاکرات مقدماتی با شهرداری بهارستان برای تحویل این فازها به آنان انجام شده است. در پایان این جلسه، مدیرعامل شرکت عمران به مناسبت روز خبرنگار قول ساخت کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان را در شهر داد و از خبرنگاران درخواست نمود تا شرکت عمران را در اطلاع رسانی صحیح فعالیت های خود به مردم یاری نمایند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *