حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر: گاهی مکه رفتن ما توهین به اسلام است

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: سال گذشته در عربستان به جوانان ما توهین کردند و بسیاری از مردم کشورمان در حج و فاجعه منا کشته شدند و اکنون جواب کشتارها را به چه کسانی دادند؟
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، امام‌ جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این روزها بحث حج و رفتن مردم به حج مطرح می‌باشد، اظهار کرد: رژیم سعودی به مردم کشور ما توهین کرده و می‌کند.
وی افزود: آیا در چنین شرایطی خداوند، پیغمبر (ص)
ائمه (ع) و قرآن اجازه می‌دهند که ما این شرایط را تحمل کنیم و آیا با توجه به تهدیدهای آل‌سعود لازم است که ما به مکه برویم.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سال گذشته در عربستان به جوانان ما توهین کردند و بسیاری از مردم کشورمان در حج و فاجعه منا کشته شدند و اکنون جواب کشتارها را به چه کسانی دادند، بیان کرد: ما معتقد هستیم در این شرایط مسئولان نباید با آل سعود برای حج و زیارت چانه‌زنی
کنند؛ زیرا گاهی مکه رفتن ما توهین به اسلام است.
حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که رژیم آل‌سعود به ما توهین می‌کند و کشتار راه می‌اندازد
ما از مکه رفتن هیچ بهره‌ای نمی‌بریم. وی تصریح کرد: بنده می‌خواهم به عنوان یک طلبه به سازمان حج و زیارت، علما و سایر و بزرگان بگویم که آیا به مکه رفتن ما آن هم با توجه به توهین‌ها و تهدیدهای آل‌سعود لازم است.

گردشگری خلاقانه در ایران
برگزاری ماراتن چالش‌برانگیز در کویر لوت

ابرماراتن کویری جهان با شعار «با ما در گرم‌ترین نقطه‌ جهان بدوید»، نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال در دشت لوت برگزار می‌شود. این ماراتن در اروپا با عنوان «راه ابریشم ایران» شناخته می‌شود که هدف اصلی آن به اجرا گذاشتن یک مسابقه ورزشی نیست. ابرماراتن کویری ایران، رویداد خلاقانه گردشگری شمرده شده که شرکت‌کنندگان آن نیز دوندگانی حرفه‌ای نیستند. هدف از شرکت در این رویداد آن چنان که مجریان ایتالیایی آن شرح داده‌اند، مبارزه انسان با چالش‌های طبیعت و غلبه بر شرایط سخت در قالب تعاملات فردی و جمعی با محیط است و شاید به همین دلیل باشد که قهرمان این رویداد
هیچ نشان و جایزه‌ای ندارد. البته مقامات محلی در کرمان قبلا گفته‌اند که نشانی از ایران را به یادگار اهدا خواهند کرد. این ماراتن توسط «پائولو برگینی»، قهرمان ماراتن‌های قطب جنوب و شمال با همراهی یک شرکت گردشگری ایرانی، پس از ارزیابی کویر لوت، برنامه‌ریزی شده است. او این ماراتن را رویدادی فرهنگی دانسته و گفته است: سرعت، تنها هدف ابرماراتن راه ابریشم نیست. کویرنوردی قوانین خاص خود را دارد؛ برای همین شاید فقط ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان،‌ دوندگان حرفه‌ای باشند و سرعتی بدوند، وگرنه بقیه افراد برای خودشناسی و با تفکر و انگیزه‌های فرهنگی متفاوتی در این رویداد حضور خواهند داشت. مجریان ایرانی این ماراتن معتقدند آنچه اهمیت چنین رویدادهایی را در گردشگری کشور بیشتر می‌کند، نقش خلاقانه آن‌ها در توسعه برند گردشگری ایران است؛ به شکلی که پیام تبلیغاتی گردشگری کشور را با مفهوم جدید و ابزاری نوین منتقل خواهد کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *