حرف ایران در اوپک به کرسی ننشست

همزمان با قدرت‌نمایی آفریقایی‌ها در اوپک با عضویت یک کشور جدید و نگاه داشتن عنوان دبیر کلی، نظام سهمیه‌بندی اوپک احیا نشد تا عملا حرف ایران در پایان نشست ۱۶۹ به کرسی ننشیند.
انتخاب دبیر کل جدید و تعیین تکلیف نظام سهمیه‌بندی اوپک دو محور اصلی برگزاری یکصد و شصت و نهمین نشست وزیران نفت اوپک بود که در نهایت با وجود انتخاب دبیر کل جدید این سازمان از نیجریه، درباره تعیین سهمیه‌های جدید تولید نفت اوپک هیچ‌گونه تصمیم‌گیری انجام نشد.
پیش از برگزاری این نشست در وین، ایران به نوعی برای بعضی از کشورهای عضو اوپک به منظور بازگشت نظام سهمیه‌بندی خط و نشان کشیده بود؛ به طوری که در آستانه نشست ۱۶۹ اوپک، ایران تاکید کرده بود که فعلا برنامه‌ای برای توقف افزایش تولید نفت خام خود ندارد و تا زمان احیای نظام سهمیه‌بندی به افزایش تولید و صادرات نفت خام خود ادامه می‌دهد.
با گذشت حدود ۱۴ سال از فعالیت عبدالله سالم البدری به عنوان دبیر کل اوپک بار دیگر نماینده یک کشور آفریقایی و این بار از نیجریه به عنوان دبیرکل جدید اوپک انتخاب شد. مهر

تصمیم اپراتور اول برای حذف بسته پرطرفدار

به ‌دنبال مشکلاتی که به واسطه حذف یک بسته اینترنتی پرطرفدار برای مشترکان ایجاد شد، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار بار دیگر تاکید کرد: این شرکت جهت جلب رضایت مشترکان ناراضی یک گیگابایت اینترنت رایگان در اختیار آن‌ها می‌گذارد. ماه گذشته اپراتور اول ارتباطی یا همان شرکت همراه اول یکی از بسته‌های اینترنتی پرطرفدار خود را حذف کرد و طبق اعلام روابط عمومی این شرکت، پیش از حذف بسته ۲٫۵ گیگابایتی آلفا این موضوع از طریق ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی شده بود. بدین ترتیب پیامکی با این متن به مشترکان بسته مذکور ارسال و به آن‌ها اعلام شد: «مشترک گرامی، شما تاکنون جهت اتصال به اینترنت همراه از بسته ماهانه آلفا با سرعت محدود استفاده کرده‌اید. مفتخریم به اطلاع برسانیم از تاریخ ۱۳/۰۲/۹۵ محدودیت سرعت برداشته خواهد شد. بسته‌های جایگزین با سرعت بدون مرز به‌زودی به اطلاع شما خواهد رسید.» درباره علت حذف این بسته نیز این‌گونه عنوان شده بود که با توجه به اینکه پوشش ۳G همراه اول در بیشتر نقاط کشور وجود داشته و در بیشتر شهرهای بزرگ این پوشش تقریبا کامل است، اپراتور تصمیم گرفته بسته آلفای ۲٫۵ گیگ خود را حذف و آن را به «آلفا +» که دارای سرعت بیشتری است، تبدیل کند. ایسنا

 

متروی اصفهان مرداد به چهارراه تختی می‌رسد

کیمیای وطن: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه متروی چهارراه تختی اصفهان تا مردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که به دنبال آن ساعات کار مترو تا ساعت ۲۲ افزایش خواهد یافت.
علیرضا صلواتی درخصوص آخرین وضعیت ایستگاه‌های متروی اصفهان که در حال ساخت هستند، اظهار داشت: از این رو پیش‌بینی می‌شود ایستگاه متروی چهارراه تختی تا مرداد سال جاری به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه هر چه مترو به محدوده مرکزی شهر نزدیک شود، افزایش ساعات کاری آن تاثیر بیشتری خواهد داشت، افزود: بر این اساس پس از بهره‌برداری از مترو تا ایستگاه چهارراه تختی ساعات کار این سامانه حمل و نقلی نیز تا ۲۲ شب افزایش خواهد یافت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه به خرید تجهیزات جانبی متروی اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این تجهیزات به منظور استفاده در مواقع بروز مشکل و تامین امنیت به کار گرفته خواهند شد. وی در ادامه به ورود رام‌های جدید مترو به اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: این رام‌ها نیز در حال حاضر در حال تست شدن برای ورود به خطوط
هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *