خدمت رسانی بسیجان حوزه سلامت

پروانه شریفی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن گفت: این سازمان بر اساس اقداماتی که در سال های قبل هم انجام داد تلاش های زیادی برای اعزام نیروهای پزشک و پیراپزشک به کشور عراق و مناطق مرزی انجام می دهد، به همین منظور امسال نیز برای پوشش بهداشتی درمانی مراسم پیاده روی اربعین، ۳۳۰ نفر از نیروهای بسیجی پزشک و پیراپزشک را اعزام کردیم.

وی ادامه داد: نیروهای اعزامی در قالب ۲۵ نفر مخصوص موکب های کربلا، ۲۳ نفر در موکب شهید حججی، ۳۰ نفر اعزامی از کانون خمینی شهر، ۱۳۰ نفر اعزامی از سوی کانون بسیج دانشگاه علوم پزشکی و سایر افراد هم در موکب های متفات چینش خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان همچنین گفت: ۵ دندانپزشک، ۴۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی نیروهای پیراپزشک خدمت رسان زائران اربعین حسینی در کشور عراق هستند.

آماده باش ۲۱ تیم اضطراری

این مقام مسئول از آماده باش ۲۱ تیم اضطراری خبر داد و تصریح کرد: این تیم ها در آماده باش هستند تا در صورت نیاز پشتیبانی لازم در حوزه خدمات بهداشتی درمانی را انجام دهند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در تشریح وضعیت تیم های اضطراری گفت: این تیم ها آموزش های لازم را دیده اند تا در هنگام نیاز مانند همین مراسم پیاده روی و یا حتّی در صورت بوجود آمدن بلایای طبیعی وارد میدان شوند.

حجتی تصریح کرد: حدود یکصد نفر هم به صورت موردی و تکی به سازمان مراجعه کردند و برای اعزام آماده شدند و سایر کانون های بسیج جامعه پزشکی مستقر در شهرستان ها هم بنا به استعداد نیرویی خود نیرو اعزام کردند تا در موکب های مربوط به آن شهرستان ها ارائه خدمت کنند.

وی با اشاره به دو برابر شدن آمار نیروهای اعزامی از بسیج استان خاطر نشان کرد: برای تسهیل در امداد رسانی در هنگام ازدحام جمعیت، برخی موکب ها خارج از محدوده پیاده روی در حالت آماده باش هستند.

توصیه های پزشکی به زوار اربیعن

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در تشریح توصیه هایی به افراد شرکت کننده در راهپیمایی هم گفت: افرادی که بیماری های خاص دارند حتماً با نظر پزشک معالج خود این سفر را انتخاب کنند و داروهای لازم را با خود ببرند و همچنین توصیه های پزشک خود را فراموش نکنند.

وی در ارتباط با توصیه های دارویی به مسافرین اربعین، اظهار کرد: به تمامی زائرین پیاده اربعین توصیه می شود جعبه ای کوچک شامل قرص های مسکن مثل استامینوفن و سرماخوردگی، آنتی هیستامین، شربت های سرماخوردگی کودک، چسب زخم و بانداژ، مقدارکمی بتادین و غیره همراه خود داشته باشند.

حجتی تاکید کرد: همراه داشتن داروهای تجویز شده پزشک برای بیماران به ویژه افراد مبتلا به دیابت، فشارخون و دیگر بیماری های مزمن ضروری است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در ادامه، ابراز داشت: تزریق واکسن آنفولانزا برای همه زائرین به ویژه افراد سالمند ،کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف جهت پیشگیری از بروز بیماری ها توصیه می شود و علاوه بر آن هم استفاده از کرم های ضد آفتاب و ضدسوختگی زیر نور شدید آفتاب ضروری است، بهتر است افراد به دلیل شرایط بهداشتی هر روز یا حداقل یک روز در میان استحمام کنند.

وی یادآور شد: بهتر است زائرین برای جلوگیری از انتقال بیماری ها، استنشاق هوای گرم و پیشگیری از ورود ریز گردها به راه های تنفسی از ماسک استفاده کنند.

حجتی خاطر نشان کرد: حتماً از آب های معدنی استفاده شود و از نوشیدن مایعات در لیوان های چند بار مصرف اجتناب کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی توصیه کرد: بیماران دیابتی هم مواظب زخم پای خود باشند و شستشو و ماساژ پا را انجام دهند و میزان پیاده روی خود را به حداقل برسانند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *