درمان گرمازدگی با طب سنتی

فاطمه احمدی
هوای داغ این روزها بسیاری از مردم را دچار گرمازدگی می‌کند و متخصصان طب سنتی معتقدند که مصرف بعضی از نوشیدنی ها برای رهایی از گرمازدگی مفید است.
یک کارشناس طب سنتی گفت: در طب سنتی با نوشیدنی های خنک به راحتی می توان گرمازدگی را برطرف کرد.
حسین رضایی در گفت و گو با خبرنگار کیمیای وطن با بیا اینکه با توجه به آغاز فصل گرما میزان شیوع گرمازدگی نیز بیشتر می شود، اظهار کرد: قرار گرفتن کودکان در بیابان و مکان های بسیار گرم و آفتابی منجر به گرمازدگی کودکان می شود.
وی تصریح کرد: گرمازدگی به علت فعالیت زیاد بدن و تعریق زیاد و از دست رفتن آب بدن و هنگامی که دمای بدن بسیار بالا می رود ایجاد می شود. همچنین خستگی زیاد، گیجی، کم شدن آب بدن که عطش مفرط از علائم آن است، گاهی قطع عمل تعریق در پوست بدن و بروز اختلال‌های روانی و پیدایش حال اغما و حتی سنگ کوب نیز حاصل گرمازدگی است.
این متخصص طب سنتی افزود: گرمازدگی با علائمی نظیر بی حالی، ضعف و خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال و احساس تشنگی و … همراه است.
رضایی در خصوص درمان گرمازدگی گفت: در صورت ابتلای کودک به گرمازدگی، فورا به وی نوشیدنی های خنک همچون خاک شیر، شربت آلبالو، دوغ، سکنجبین همچنین هندوانه، شربت عناب و زرشک و … بدهید.
وی تاکید کرد: هرگز بیماری را که دچار گرمازدگی شده است به طور ناگهانی و یک باره در معرض آب سرد یا دوش سرد قرار ندهید چراکه کار بسیار اشتباه و خطرناکی است.
کارشناس طب سنتی توصیه کرد: هنگام گرمازدگی از گرفتن دوش آب سرد به جهت ایجاد شوک، از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر به دلیل ایجاد عفونت‌های تنفسی و از نوشیدن سریع مایعات بسیار سرد به جهت به هم خوردن وضعیت سیستم ایمنی و گوارشی بدن خودداری کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *