دریافت کدام پیامک‌ها پولی است؟

برخی مشترکان معترض هستند که چرا با وجود لغو پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان بعضی از آن‌ها را دریافت می‌کنند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیامکی دریافت و فکر کنید تبلیغاتی است یا احساس کنید برای این پیامک‌ها از حساب شما پول کم می‌شود؛ اما متوجه نشوید کدام پیامک با هزینه و کدام پیامک به صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود.
اپراتورهای تلفن همراه به تازگی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای کرده‌اند که مشترکان از طریق آن می‌توانند سرویس‌های ارزش افروده فعال خود را مشاهده کنند. مشترکان می‌توانند از طریق ارسال عدد صفر به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* سرویس‌های ارزش افزوده فعال خود را مشاهده کنند.
پیامک‌های ارزش افزوده به پیامک‌هایی اطلاق می‌شود که مشترک بر بستر آن سرویس خاصی را دریافت می‌کند. اولین پیامکی که از این سرشماره‌ها برای مشترک ارسال می‌شود، رایگان است و مبلغ پیام‌های بعدی در آن ذکر شده است. در صورت فعال‌سازی سرویس مدنظر، برای هر پیام، مبلغ معینی از حساب شما کسر می‌شود.

روند کاهش تقاضا برای خرید آیفون در ایران

قیمت‌های تازه‌ترین محصول شرکت اپل در بازار ایران در حالی روند کاهشی به خود گرفته که ظاهرا استقبال از این محصول نسبت به محصولات قبلی این شرکت بسیار کم‌رنگ بوده است. حدود یک هفته از ورود آیفون SE به بازار ایران می‌گذرد و با وجود قیمت بسیاری که برای این محصول در نظر گرفته شده بود طی این مدت به طور دایم قیمت این گوشی پایین آمده و روند کاهشی قیمت آن همچنان ادامه
دارد.
این گوشی که در بازارهای جهانی با قیمتی معادل ۳۹۹ تا ۴۹۹ دلار ارایه می‌شود، در ابتدای ورود به بازار ایران قیمتی معادل ۳ میلیون تومان داشت. این اتفاق در شرایطی رخ داده بود که ویژگی بارز محصول جدید اپل قیمت نه‌چندان زیاد آن بود.
ظاهر این گوشی شباهتی به گوشی‌های قدیمی دارد و ال‌سی‌دی آن به نسبت کوچک است که همین موضوعات می‌تواند باعث استقبال کمتر مشتریان از این محصول جدید شود. در حال حاضر بسته به مدل گوشی، قیمت آیفون‌های جدید بین ۲ میلیون و ۲۰۰ تومان تا ۶۰۰ هزار تومان است.

ذرت دامی، گران‌ترین خرید خارجی ایران

با خرید ۱٫۴ میلیارد دلار ذرت دامی توسط ایران این محصول به صدر جدول واردات کشور رسید. از بین محصولات اول وارداتی کشور، ذرت دامی که در انتهای سال ۱۳۹۳ با مقدار واردات ۶٫۳ میلیون تن به ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار در رده سوم محصولات وارداتی قرار داشت، در پایان سال گذشته با واردات ۶٫۱ میلون تن ۱٫۴ میلیارد دلار به صدر جدول واردات رسید.
در ادامه نیز محصولاتی همچون سایر دانه‌ها به جز گندم دامی به ارزش ۸۶۲٫۳ میلیون دلار، لوبیای سویا به جز دانه حتی به صورت خرد شده به ارزش ۷۲۷٫۶ میلیون دلار، انواع برنج به ارزش ۶۸۰ میلیون دلار، کنجاله و سایر آخالک‌های جامد به شکل حبه یا گلولهک که از استخراج روغن سویا به دست می‌آید، به ارزش ۶۷۲ میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل‌سواری با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد، با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به ارزش ۶۲۷ میلیون دلار، سایر ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنی و … با ارزش ۵۹۷٫۱ میلیون دلار دیگر محصولاتی هستند که در این جدول قرار دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *