در شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد: تاکسی های پیکان شایسته اصفهان نیست

حاج رسولیها عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
ضرورت تعیین تکلیف طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان
حاج رسولیها ضمن اشاره به روز ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج گفت: نیروهای بسیجی باید در راستای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و بالا بردن فرهنگ کار و تلاش، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و تبذیر، حمایت از تولید ملی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها ، عدم مصرف کالای خارجی و مباحث فرهنگی فعالیت های لازم را انجام بدهند، شهرداری اصفهان نیز می تواند از ظرفیت های بسیجی در ابعاد مختلف شهر استفاده کند.
مباحث اقتصادی و موضوع پساتحریم یکی از معضلات کنونی نظام است، در راستای این موضوع نیز می توانیم از نیروهای بسیجی کمک بگیریم.وی افزود: در زمان پساتحریم به طور حتم نیروهای مردمی و بسیجی می توانند پشتوانه خوبی برای اداره شهر باشند،: اجرایی شدن الزامات پدافند غیرعامل امری مهم و ضروری است.با توجه به این موضوع باید اقدامات لازم در بحث پدافند غیرعامل در شهر صورت بگیرد، به ویژه در تونل ها و ایستگاه های مترو باید این الزامات لحاظ شود و طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان در سال های ۸۵ و ۸۶ بررسی شد و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، و همچنین این مصوبه به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد.در کمیسیون ماده ۵ تغییراتی روی طرح بازنگری تفصیلی اعمال شد که برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است که براساس قانون شورای شهر باید بررسی و تایید این نوع طرح ها را انجام بدهد.
تصویب نهایی این نوع طرح ها به عهده کمیسیون ماده ۵ است، تکلیف مصوبه شورای شهر در زمینه طرح جامع شهرداری باید مشخص شود.
این مهم باید تحقق یابد تا در سال آینده بتوانیم با قانونمندی بهتر، شهر را در حوزه شهرسازی مدیریت کنیم.
سید کریم داودی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان
ازدیاد خودرو و مشکلات روحی شهروندان
در حال تدوین برنامه ۵ساله اصفهان موسوم به اصفهان ۲۰۰۰ هستیم، در ارتباط با این مهم ضمن توجه کامل به اهداف چشم انداز اصفهان و برنامه ۲۰ساله ،باید به مشکلات روزانه که با آن مواجه هستیم نیز توجه کرد که ازدیاد بی رویه خودرو های سواری در شهر اصفهان از جمله این مشکلات است.
ما اگر با گام های بلند و برنامه ریزی کلان به فکر ارائه راه حلی برای برطرف کردن معضل کاهش ترافیک نباشیم، در آینده نزدیک خیابان های کم عرض شهر اصفهان تبدیل به پارکینگ خودرو می شوند و این امر سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا و به دنبال آن مشکلات روحی، روانی برای شهروندان می شود.داوودی اضافه کرد: ما باید در سال‌های آتی از تعریف پروژه‌های جدید کوچک و غیرضروری به جز پروژه‌های اساسی مورد نیاز محلات خودداری کنیم، جهت تحقق این طرح نیاز به برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی و درآمد شهری دارد و اگر درآمد سالیانه حداقل ۲۰درصد افزایش پیدا نکند، با توجه به نرخ تورم نمی‌توان هیچ حرکت اساسی توسعه‌ای در شهر اصفهان انجام داد.ما باید یک گروه تدوین استراتژی درآمد و اقتصاد را در دستور کار خود قرار بدهیم و پلان اقتصادی شهر اصفهان را تنظیم کنیم، در این پلان اقتصادی باید معلوم باشد چه باید انجام بدهیم و بخش عمده وقت اعضای شورا و مدیران شهرداری باید به این امر اختصاص یابد.
این پلان اقتصادی باید با اعداد و ارقام قابل اندازه‌گیری باشد و رشد اقتصادی و درآمد در این برنامه باید پایدار و بلند‌مدت باشد.ود افزود: جذب سرمایه از نوع فاینانس با نرخ بهره پایین می‌تواند تحول چشمگیری در توسعه حمل و نقل عمومی برای شهر ایجاد کند و وام‌های خارجی با بهره پایین و بازپرداخت درازمدت در پروژه سرمایه‌گذاری می‌تواند موثر باشد.
خرید اراضی بزرگ شهری و اقدام به تفکیک صدور پروانه روی آن می‌تواند منبع درآمدی برای شهر باشد، همچنین برنامه‌ریزی جهت تفکیک اراضی بزرگ به صورت ملکی می‌تواند مشکل تامین معوض طرح‌های آزاد سازی را هموار سازد؟؟
نورالله صلواتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان
ازکمک های دولت نا امید شده ایم
عضو شورای شهر اصفهان با اشاره نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری عنوان کرد:
از تردد خودروهای آلوده کننده محیط زیست اعم از دولتی، شهری، نظامی و خصوصی از هر نوعی که باشد باید به طور جدی در محدوده های شهری جلوگیری شود.
مدیریت شهری باید هر چه زودتر به برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که ارائه کردند عمل کنند و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کنند، متاسفانه هنوز در شهر تاکسی های فرسوده تردد می کنند.ما که از دولت و کمک هایش برای نوسازی اتوبوس و تاکسی ناامید شده ایم، حداقل مدیریت شهری فکری برای بازسازی تاکسی های فرسوده کند و دیگر تاکسی های پیکان شایسته شهر اصفهان نیست.باید به محدوده مرکزی شهر بیشتر دقت کنیم و اهمیت دهیم هر چه باشد تردد خودروها در مرکز شهرها بیشتر است و جلوگیری از ورود خودروهای فاقد برگ معاینه فنی و آلوده کننده به مرکز شهر باید وجهه عملی و جدی به خود گیرد.هنوز اقدام جدی و عملی در خصوص توسعه حمل و نقل پاک و دوچرخه در شهر ندیده ایم، هر چند در این زمینه اقدامات خوبی شده است اما هنوز به آن انتظاری که هست نرسیده ایم و شهر اصفهان باید همچون ۲۰، ۳۰ سال پیش شهر دوچرخه ها شود.وی ادامه داد: سال گذشته درخواست کردیم برای جابه جایی بلندمدت کارخانجات بزرگ در اطراف اصفهان برنامه ریزی کنند و اگر جابه جایی امکان ندارد حداقل از توسعه آنها جلوگیری شود که بیش از این به آیندگان خیانت نکرده باشیم و اگر نمی شود حداقل فیلترهای دود و خروجی دودکش ها را جدی بگیرند.بعضاً اگر به خروجی صنایع بزرگ دقت کنیم، متاسفانه در اولین نگاه دودهای با رنگ های متنوع مشاهده می کنیم که به نظر بسیار خطرناک است.
چرا در سال های اخیر پالایشگاه اصفهان را از زمره صنایع آلاینده خارج کردند، چرا عوارض آلودگی هوا به کلان شهر اصفهان تعلق نمی گیرد، متاسفانه اصفهان در تنها موضوعی که برخوردار است آلودهی هوا است و به نظرم مسئولان سازمان محیط زیست در استان و کشور به طور جدی به این سوالات باید پاسخ دهند.باید حداقل فیلترهای ذوب آهن و فولاد و دیگر کارخانجات را جدی بگیرند، مناسب است که در مناطق شرق و شمال شرق اصفهان از اردستان و نائین تا خورو بیابانک نیروگاههای ارزان خورشیدی را احداث کنند.
صلواتی افزود: امیدمان با ابلاغ سیاست های رهبری نسبت به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا چندین برابر شد، امیدوارم که اصفهان همان گونه که در بسیاری از موارد الگوی شهرهای کشور است در موضوع حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و شهری شایسته شهروندان هم الگو و نمونه مثال زدنی برای همگان باشد.
ندا واشیانی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان
ضرورت توجه ویژه به حوزه بانوان
سخنگوی شورای شهر با ابراز گله مندی از اقدام جزیره ای شهرداری در حوزه زنان گفت: با عنایت به هدف گذاری شورای اسلامی شهردر دوره چهارم در خصوص افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه با عنایت به نقش بانوان در ارتقا سطح فرهنگی جامعه ضرورت توجه ویژه به حوزه بانوان در برنامه ریزهای شهری در خصوص حوزه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی باعث افزایش بسیار زیاد نشاط اجتماعی خواهد شد.
لذا از آنجایی که در سالهای گذشته شهرداری در حوزه بانوان به صورت محدود و جزیره های مجزا از هم در حوزه بانوان فعالیت نموده است پیشنهاد می گردد اولا هدف گذاری حوزه فرهنگی برای سال ٩۵ توسعه امور فرهنگی اجتماعی بانوان قرار گیرد ثانیا جهت برنامه ریزی منسجم در امور بانوان، شورای راهبری فرهنگی اجتماعی بانوان با ریاست شهردار محترم اصفهان تشکیل و کلیه بخشهای مرتبط در این شورا عضویت و برنامه ریزی لازم جهت امور بانوان و سند راهبردی بانوان شهر اصفهان تدوین گردد، ثالثا برای سال ٩۵ شورای راهبری به جای اقدامات جزیره ایی و مجزا و محدود در سال های قبل برای سال ٩۵ یک بسته برنامه ایی در حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی ورزشی و تفریحات سالم برای بانوان تدوین و بودجه لازم نیز در بودجه سال ٩۵ لحاظ گردد ضمنا با توجه به نگرش مثبت شهردار محترم و جلساتی که در این رابطه تشکیل شده مقرر شد که سال ۹۵ شاهد احداث و بهره برداری پروژه های بیشتری در خصوص بانوان باشیم.
وحید فولادگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان
روند مطالعات حمل و نقل کند است
این عضو شورای شهر اصفهان باگرامیداشت هفته بسیج گفت: بزرگداشت این هفته جهت ترویج فرهنگ بسیجی در همه حرکتها و فعالیتها است ضامن تداوم و بقای اهداف انقلاب است .وی افزود: نزدیک به ۴ سال است که قرار داد طرح های مطالعات جامع حمل و نقل بسته شده است و قرار بوده است که طی دو سال نتایج آن تحویل داده شود تا بتوان در برنامه ریزی شهری و تعریف پروژه های مربوط اعمال گردد لکن علی رغم اینکه گاهی در سالهای گذسته گزارش پیشرفت آن به کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست ارائه شده است اما متأسفانه روند آن بسیار کند و دچار تأخیر بسیار زیاد گشته است.
اکنون در حال تدوین برنامه ۵ ساله ۱۴۰۰ ساله و همچنین تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ هستیم نتایج این مطالعات بیش از پیش از ضروریات است و لازم است شهرداری محترم نسبت به تحویل گیری این پروژه اقدام لازم را انجام دهد و گزارش آن را به شورا ارائه دهند.
همچنین با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا در شهر اصفهان معظلات شدید آن پیشنهاد می گردد در جلسه ای با حضور مسئولین محترم استانی محیط زیست پیشرفت طرح جامع کاهش آلودگی هوا بررسی و نسبت به دفع موانع آن تصمیمات لازم گرفته شود.
علیرضا نصر اصفهانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان
مردم از پروژه های تکمیل شده بی بهره نمانند
نصراصفهانی گفت: بعضی از پروژه های شهری که آماده بهره برداری می باشد نباید به دلیل کمبود تجهیزات و یا اختلاف با پیمانکاران به تأخیر بیفتد و در اختیار شهروندان قرار نگیرد که لازم است شهرداری محترم نسبت به این مهم توجه نموده و مشکلات سر راه اینگونه پروژه ها را بر طرف نماید که از جمله میتوان به بعضی از مراکز فرهنگی و سالن های مطالعه و پل های مکانیزه اشاره نمود.بطور مشخص پل های مکانیزه برج کاوه در منطقه ۷ مفتح در منطقه ۱۳، دانشگاه در منطقه ۵ می توان اشاره نمود که متأسفانه علی رغم اینکه آماده بهره برداری است هنوز تکلیف بهره بردار آن محقق نشده است و توسط پیمانکار تحویل نشده است و علیرغم سرمایه گذاری قابل توجه هنوز در اختیار شهروندان قرار نگرفته است.عرشه پل های مکانیزه و معمولی بعضاً در امر نظافت با مشکل مواجه است.پل های مکانیزه موجود یا دائم بکار است یا عملکرد پل های معمولی را پیدا کرده است قرار بود با نصب سنسور یا چشم الکترونیک این مشکل حل گردد که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
غلامرضا شیران عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات
مدیریت و اداره شهر یک کار علمی است
عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر با بیان سابقه مباحث زیست محیطی گفت: تعیین حد و حدودزیست محیطی برای این است که مردم یک زندگی راحت و بی دغدغه داشته باشند.امروز موضوع در بیانات و سیاست های رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اصلاح محیط زیست و ظرفیت و توان اکولوژیک مطرح می شود.ما در سال های گذشته عنوان های مختلفی مانند اکو شهر، شهر های سبز، شهر های خلاق، شهر های قابل زیست ، شهرهای پایدار و موارد دیگر را پشت سر گذاشته ایم، افزود: از خواهر خوانده های خود درس نگرفته ایم.پایتخت اکولیژیک آلمان شهر فرایبرک خواهر خوانده ما است اما نیاموختیم، بسیاری از جنگ ها به علت توسعه های اضافی است که به علت اینکه رفاه مردم شان را ایجاد کنند به جان هم می افتند و آدمکشی می کنند.امروز شهرهای ما با این جنگ ها در قالب های دیگر مانند جنگ الودگی هوا، جنگ با سلامتی، جنگ با ترافیک و جنگ با رفاه درگیر هستند و باید به خود بیاییم و بیشتر از ساخت و ساز فکر کنیم.مدیریت و اداره شهر یک کار علمی است و باید قدری در این زمینه فکر کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *