دوره های آموزشی نوعروسان ادارات مناطق اصفهان درکانون شهید رجایی برگزار شد

 

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان گفت: دوره‌های آموزشی نوعروسان ادارات مناطق اصفهان در کانون شهید رجایی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛علی جعفری گفت: با توجه به لزوم آشنایی نوعروسان تحت حمایت به حقوق و تکالیف متقابل زوجین دوره آموزشی سه روزه‌ای با حضور ۸۴ نفر از نوعروسان ادارات یک، دو، سه و پنج اصفهان درکانون شهید رجایی برگزارشد.

وی افزود: در این دوره آموزشی که هر روز سه ساعت برگزار ‌شد، مطالبی همچون؛ مشاوره خانواده و مشاوره دینی مطرح و موضوعات حقوق و تکالیف متقابل زوجین،احکام اولیه خانواده،اصول و مهارت‌های لازمه زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش و بهداشت خانواده مطرح شد.

 

 

اصفهان- پرداخت بیش از ۱۷۰۶فقره تسهیلات وام به مددجویان و نیازمندان در هفت ماه گذشته

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان از پرداخت بیش از یک هزار و ۷۰۶فقره تسهیلات وام به مددجویان و نیازمندان در هفت ماه گذشته جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛علی جعفری به موضوع پرداخت وام کارگشایی ‏مددجویان تحت پوشش اشاره و اظهارکرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که مددجویان تحت حمایت با آن روبرو هستند،تدوین ‏برنامه مدیریتی صحیح در رفع این مشکلات می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی با اشاره به این مطلب که افزایش سقف وام‌های کارگشایی و خوداشتغالی کمیته امداد در به حداقل رساندن مشکلات قشر آسیب‌پذیر تا حدود ‏زیادی موثر است،تصریح کرد: در هفت ماه گذشته بیش از یک هزار و  ۵۷۵ فقره تسهیلات

کارگشایی با اعتباری به مبلغ ۲۳میلیارد و ۱۷۰  میلیون ریال  و۱۳۱  فقره وام خوداشتغالی با اعتباری به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال،گوشه‌ای از مشکلات معیشتی، درمانی، آموزشی،تحصیلی، مسکن مددجویان و نیازمندان مرتفع شده

است‎.‎  مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان با بیان اینکه ادامه روند پرداخت تسهیلات کارگشایی و خودکفایی به صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد قرار ‏دارد،گفت: جمع اعتبار در نظر گرفته شده برای این مدت  ۳۹میلیارد و۴۲۰ میلیون ریال بوده که تا به حال ۳۵ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مبلغ پیش‌بینی شده جهت وام‌های کارگشایی ۴۹میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و خودکفایی بیش از۲۲۱ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال و جمعاً  ‏‏۲۷۱میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال اعتبار سالیانه می‌باشد. علی جعفری گفت: ارائه تسهیلات  کارگشایی و خوداشتغالی کمیته امداد رضایت مردم و تا حدودی رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان را داشته است که تلاش ‏می‌شود در زمینه بالاتر بردن سقف تسهیلات و پرداخت آن در به حداقل رساندن مشکلات اقدام شود‎.‎

 

 

 

اصفهان-سهم اشتغال کمیته امداد شهرستان ۷ درصد از میانگین استانی زیادتر است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان گفت: میانگین اشتغال طرح‌های کمیته امدادی و بانکی شهرستان اصفهان ۷ درصد بیش از میانگین استان است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حسن ملکوتی‌خواه در جلسه‌ای که با حضور روسا و معاونین مدیریت تشکیل گردید،یکی از اهداف مهم کمیته امداد را اشتغال افراد تحت حمایت عنوان کرد و

اظهار داشت: در این راستا مدیریت شهرستان اصفهان با بکارگیری تمام همت و تلاش خود توانسته میانگین اشتغال طرح‌های امدادی و بانکی را به ۴۳ درصد برساند و این در حالی است که میانگین استان ۳۶ درصد است و مدیریت شهرستان اصفهان هفت درصد بیش از میانگین استان اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: طرح‌های شناسایی مستعدین اشتغال و طرح آفتاب دو طرح مهم در دست اقدام است که با شناسایی افراد مستعد و آموزش آنها می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت .

علی جعفری مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان در ادامه این جلسه تاکید کرد: در بخش حرفه‌آموزی ۶ سرفصل مهارت‌آموزی،پایداری،کارآفرین،دانش‌آموزی،کاریابی و تعامل با کارفرمایان در دستور کار قرارگرفته است تا با آموزش‌های بلند مدت وکوتاه مدت افراد تحت حمایت به سمت اشتغال و خودکفایی سوق داده شوند.

 

 

اصفهان ـ اعزام ۴۰ مددجوی نایینی به اردوی زیارتی قم و جمکران

مدیر کمیته امداد شهرستان نایین از برگزاری اردوی زیارتی قم، جمکران و امامزاده آقاعلی عباس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد  امام خمینی(ره)استان اصفهان؛ احمد یوسفی گفت: ۴۰ نفر از جوانان عضو کانون پیرو ولایت به همراه مادران خود که تاکنون به قم و حرم حضرت معصومه (س) مشرف نشده بودند به اردوی زیارتی دوروزه قم،جمکران و امامزاده آقاعلی عباس اعزام شدند.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای شرکت‌کنندگان در این اردو خبر داد و افزود: بیان احکام و مسائل اعتقادی، آشنایی با سیره و روش زندگی حضرت معصومه(س) و ائمه اطهار(ع)، شرکت در کارگاه‌های آموزشی در مورد سبک زندگی

دینی و اسلامی و توزیع بروشورو مجله پیام زن از برنامه‌های فرهنگی برگزارشده در این اردوی دو روزه بوده است.

گفتنی است کل هزینه این اردوی دو روزه توسط خیرین نیکوکار محل تامین شده است.

 

 

اصفهان – بازدید تعدادی جانبازان از مناطق محروم علی آبادچی و پروانه برخوار

مدیر کمیته امداد شهرستان برخوار از بازدید جانبازان هشت سال دفاع مقدس از مناطق محروم علی آبادچی  و پروانه شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛تعدادی از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس این بار از مناطق محروم علی آبادچی و پروانه شهرستان برخوار بازدید به عمل آوردند.

ناصر علی خاصی ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان برخوار دارای هفت روستا می‌باشد که از این تعداد پنج روستا محروم و در مناطق دور افتاده قرار دارد که تعداد۲۳۶ خانوار به تعداد ۷۰۷ نفر در آنها ساکن هستند و شغل اصلی ایشان

کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: تعداد چهار مدرسه در این روستاها وجود دارد که تا پایان مقطع ابتدایی در آنها تدریس می‌شود و دانش‌آموزان می‌بایست جهت ادامه تحصیل، به شهر که مسافتی زیادی دارد، بروند.

مدیر کمیته امداد شهرستان برخوار تصریح کرد: ۴۰ خانوار به تعداد ۶۷ نفر که اکثراً سالمندان هستند تحت حمایت کمیته امداد می‌باشند و تعداد قابل توجهی نیز از کمک‌های موردی و مقطعی استفاده می‌کنند.

وی گفت: جانبازان ۸ سال دفاع مقدس که از خیرین استان نیز هستند و علاقه شدیدی در خصوص کمک به نیازمندان مناطق محروم دارند و در اقدامی خدا پسندانه دیگر با مددجویان دو روستای علی آبادچی و پروانه دیدار کردند و در جمعی صمیمانه از خاطرات جبهه و جنگ برای دانش‌آموزان و اینکه چگونه با معلولیت‌های حاصل از آن دوران پیشرفت‌های بالایی در زندگی روزمره داشته‌اند، گفتگو کردند.

گفتنی‌است؛ این جانبازان به صورت نقدی و کالا به خانواده‌های محروم این منطقه مساعدت کردند و نیز مقرر شد لباس شب عید تمامی دانش‌آموزان این دو روستا را تامین کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *