دولت رسما گرانی بازار را کلید زد حاشیه قیمت به بازار خودرو بازگشت

دولت با سیاست خود مبنی بر آزادسازی قیمت بعضی خودروها، بازار را تحریک به افزایش قیمت کرده و اکنون، قیمت بعضی خودروها، ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان حاشیه بازار پیدا کرده و بساط دلالی پهن شده است. بازار خودرو حتی در آخرین ماه فصل بهار هم گویا قصد ندارد از رکود خارج شود؛ این
را فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ یعنی پیش‌بینی‌شان این است که اتفاق خاصی با توجه به سابقه‌ای که یکی دو سالی است مشتریان در بازار برای خرید و فروش‌های خودرو رقم زده‌اند، رخ ندهد و بازار در آستانه فصل اوج‌گیری مسافرت‌های تابستانی، تکان جدی به خود ندهد. گویا رکود در بازار خودرو دیگر برای همه یک داستان قدیمی شده است؛ نه خرید گسترده و استقبال شایان توجهی از سوی مردم به طرح‌های فروش خودروسازان به مناسبت‌های مختلف شکل می‌گیرد و نه دیگر، در بازار خودرو تحرکی مبنی بر خرید و فروش‌های مردم از بازار آزاد مشاهده می‌شود. همه چیز دست‌به‌دست هم داده تا رکود سرسختانه بازار خودرو، همچنان پابرجا باقی بماند. اکنون حتی بسیاری از نمایشگاه‌های اتومبیل نیز یکی یکی تغییر کاربری می‌دهند؛ بعضی میوه‌فروش می‌شوند و بعضی دیگر فروشگاه‌های کوچک و سوپرمارکت‌ها را به عنوان حرفه جدید خود انتخاب می‌کنند. نکته حایز اهمیت در این میان واکنش بازار به آزادسازی قیمت بعضی از مدل‌های خودروست که حاشیه بازار ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی را رقم زده است. بسیاری از نمایشگاه‌های خودرو نیز بازار سیاهی برای این مدل‌های خودرو تشکیل داده و قیمت‌ها را تا جایی که مشتری کشش داشته باشد، افزایش می‌دهند. البته خرید و فروش‌ها هم اندک است و به نظر هم می‌رسد که خودروسازان توزیع را به بازار، قطره‌چکانی‌تر از قبل کرده‌اند.

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند خبر داد:
جزییات قراردادهای اقتصادی ایران و هند

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند از امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و هند در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین قرارداد راه‌اندازی راه آهن چابهار به زاهدان طی سفر نخست‌وزیر هند به ایران خبر داد. ابراهیم جمیلی گفت: ایران در شرایط فعلی، موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری هندی‌هاست. هندی‌ها علاقه‌مند هستند که از راه ترانزیت ایران به افغانستان و آسیای میانه راه پیدا کنند و در آن مناطق به لحاظ اقتصادی فعال شوند.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی هندی‌ها عنوان کرد: بهترین امتیاز برای هندی‌ها سرمایه‌گذاری در بندر چابهار است. از سوی دیگر هم فعال شدن این بندر برای ایران حایز اهمیت است؛ چرا که بندر چابهار دارای موقعیتی استراتژیک است و به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد.
رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند درباره قراردادهای اقتصادی که قرار است بین دو طرف طی این سفر انجام شود، گفت: سفر نخست‌وزیر هند به ایران بعد از ۱۸ سال انجام می‌شود و قبل از این سفر هم دو وزیر هند به ایران آمدند و زمینه‌ها برای همکاری‌های جدید فراهم شد. در جریان این سفر هم قرار است قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا برسد.
جمیلی افزود: مطمئنا در جریان این سفر در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با هندی‌ها قرار داد امضا می‌شود. همچنین برای بندر چابهار و رفع مشکلات آن قرارداد بسته خواهد شد و به نظر می‌رسد قرارداد راه آهن چابهار به زاهدان نیز طی این سفر نهایی شود. وی همچنین گفت که همراه با سفر نخست‌وزیر هند به ایران یک هیئت بخش خصوصی این کشور هم حضور خواهد داشت و قرار است ملاقات‌هایی بین تجار ایرانی و هندی انجام شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *