رئیس شورای شهر اصفهان:خونبارترین واقعه تاریخ در حج امسال

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عامل اصلی بروز حوادث اسفبار و جان‌سوز اخیر عربستان، در اثر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری رژیم ناتوان و پلید آل‌سعود در عید قربان است که حج امسال را به یکی از خونبارترین وقایع تاریخ تبدیل کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در صد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فلسفه نام‌گذاری دهه ولایت از آغاز عید سعید قربان یعنی از عیدالاضحی تا عیدالاکبر، دقیقاً اشاره به اطاعت محض ابراهیم‌وار از فرمان خداوند متعال در قربانگاه نفس است که می‌تواند ما را به آوردگاه غدیر ولایت برساند و اگر چنین خلوصی در انسان مسلمان موجود نباشد، نه تنها عنادها مضاعف خواهد شد، بلکه حتی لبیک‌ها نیز ماندگار نمانده و ولایت‌مداری ما را جاودانه نکرده و همراهی اولیه را با ولایت به نهایت نخواهند رسانید.
وی بیان کرد: دهه ولایت، دهه بصیرت دینی است که طی آن انسان مسلمان باید با تردیدافکنی باطنی و ذهنی از خود، یکبار دیگر باورهای غلط و نگاه‌های مسمومش را بتکاند و به عبارتی تولد ذهنی دوباره با طعم ولایی را تجربه کند.
امینی تصریح کرد: ترویج فرهنگ گرانقدر و ارزشمند غدیر امری مهم و اساسی است که باید در راستای تحقق آن تلاش‌های والایی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است در جامعه برنامه‌های ارزنده و شاخص فرهنگی مذهبی برگزار شود تا بتواند نقشی والا در راستای ترویج معنویت و بصیرت‌افزایی جامعه در فرهنگ غدیر داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: متاسفانه امسال عید سعید قربان با بی‌کفایتی سران و حکومت پلید عربستان سعودی در اداره آیین و مناسک حج به کام مسلمانان جهان به ویژه هم‌وطنان ایران اسلامی تلخ و ناگوار کرد.
وی اذعان کرد: واقعه‌ای که در اثر بی‌تدبیری مقامات عربستان به یکی از خونبارترین وقایع تاریخ حج تبدیل شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد، تاریخ هشت ساله دفاع مقدس که پر از عشق و ایثار و مقاومت است و دعای شبانه پرچمدار وادی عشق و یاور بسیجیان و رزمندگان حضرت امام (ره)، خروش سپاهیان، بسیجیان، ارتشیان و پشتیبانی خالصانه پیر و جوان، مرد و زن را در دل خود دارد، همواره در سینه تاریخ خواهد ماند.
امینی افزود: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است
وی عنوان کرد: حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتى که قله‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش در نور دیده است، حکایت ماندگار دلاورى شهیدان و شاهدانى است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامى را نگاشته‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: همان گونه که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.
وی تاکید کرد: با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را در نوردند و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نمایند و با گام‌های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازند.
امروزه گردشگری یکی از پررونق ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است.
امینی اشاره‌ای به روز جهانگردی و گردشگری کرد و اضافه داشت: این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود.
وی بیان کرد: امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامریی نام نهاده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در تقسیم بندی مهم‌ترین منابع درآمدزایی در جهان، صنعت اکتشاف نفت و بهره‌برداری از آن به عنوان پردرآمدترین فعالیت صنعتی مطرح می‌شود و پس از آن صنعت خودروسازی و در رتبه سوم گردشگری و جذب گردشگر قرار دارد.
وی در پایان افزود: جهانگردی دارای خاصیت ویژه‌ای است که می‌توان آن را به منزله نیروی محرک توسعه اقتصادی در تمام کشورها محسوب داشت، طرح‌های جهانگردی در کشورهای در حال توسعه از طریق ارائه کمک‌های فنی و قرضه‌های مالی به طور وسیعی از طرف بیشتر سازمان‌های مالی بین‌‌المللی و دفاتر تأمین‌کننده کمک‌های اقتصادی و مالی جهانی مورد حمایت قرار گرفته است

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *