راهنمای خرید مودم همراه

گزارش کیمیای وطن:

راهنمای خرید مودم همراه

بردیا عباس زاده

قبل از اینکه بخواهیم شما را در رابطه با خرید مودم همراه راهنمایی کنیم لازم است بدانید مودم همراه چیست و چه کارایی‌های دارد. در حال حاضر مودم همراه، محبوب‌ترین نوع مودمی است که در بازار وجود دارد. این مودم‌ها باتری‌های مستقلی دارند و چون معمولاً در آن‌ها خبری از نمایشگر رنگی پرمصرف نیست، عمر باتری زیادی دارند و به همین دلیل بسیار محبوب شده‌اند. عده‌ای سؤال می‌کنند زمانی که موبایل‌مان می‌تواند چنین امکانی را در اختیارمان قرار دهد و اینترنت سیم‌کارت را به اشتراک بگذارد، دیگر چه نیازی به خرید یک دستگاه جدید است؟ جواب ساده است: اولاً اینکه استفاده از اینترنت در مودم سیم‌کارتی مانع از سریع خالی شدن باتری موبایل‌تان می‌شود. این موضوع حتماً برای شمایی که از دیتای موبایلی استفاده می‌کنید، آشنا است. روشن بودن دیتای مویابل باعث می‌شود باتری موبایل‌ها به‌سرعت ته بکشد؛ اما در مودم همراه تنها وای‌فای گوشی را روشن می‌کنید و با استفاده از وای‌فای که به‌مراتب کم‌مصرف‌تر از دیتای گوشی موبایل است، ارتباط اینترنتی‌تان را برقرار می‌کنید. سازوکار این مودم‌ها کاملاً مشابه تلفن‌های موبایل است و از لحاظ اینترنت دریافتی، با موبایل‌ها برابری می‌کنند. استفاده از مودم‌های همراه بسیار ساده است و هر کسی با هر میزان از اطلاعات هم می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. یعنی اگر می‌توانید در یک موبایل جدید سیم‌کارت بیندازید و تماس برقرار کنید، با مودم‌های سیم‌کارتی هم می‌توانید به اینترنت وصل شوید. اما برای خرید مودم همراه باید نکته مهمی را به خاطر داشته باشید نسل جدید اینترنت یعنی ۴G سرعت بی نظیری را به شما هدیه می‌کند پس اگر به فکر تهیه مودم همراه هستید نوع ۴G آن سرعت بهتری را ارائه می‌کند.

 

مودم ۴G بی‌سیم و قابل حمل تی پی-لینک مدل M7350

مدل M7350 از تی‌پی-لینک، بهترین مودم همراهی است که در بازار وجود دارد. این مدل هم از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند و هم نمایشگر خوبی دارد که اطلاعات مورد نیاز را به کاربر نمایش می‌دهد.

 

مودم همراه ۴G دی-لینک مدل DWR-932

مدل معادل در برند دی-لینک، DWR-932 است که نمایشگر کوچک‌تر و باتری کم‌ظرفیت‌تری نسبت به M7350 دارد. در سرعت دانلود و آپلود و کیفیت، هیچ تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد.

 

مودم بی سیم ۴G هوآوی مدل E8372

مدل E8372 از هواوی، بهترین مدلی است که می‌توان در میان انواع مدل‌های دانگلی پیشنهاد داد. این مدل از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند و یک کارت‌خوان micro SD هم در خود دارد.

مودم USB 3G و بی‌سیم هوآوی مدل E8231

مدل E8231 هواوی هم را می‌توانید به عنوان گزینه‌ی بعدی در نظر داشته باشید. E8231 از نوع ۳G است و از شبکه‌ی بی‌سیم وای‌فای هم پشتیبانی می‌کند.

مودم همراه ۴G LTE بی سیم تی پی-لینک مدل M7300

. این مودم از شبکه‌ی پرسرعت ۴G LTE و استاندارد FDD-LTE پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت دانلود در صورت استفاده از چنین شبکه‌ی موبایلی تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه هم خواهد رسید و حداکثر نرخ آپلود هم حداکثر ۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. شما می‌توانید تا ۱۱ دستگاه را به صورت هم‌زمان به وسیله‌ی این مودم به اینترنت پرسرعت ۴G وصل کنید. این ۱۱ دستگاه می‌تواند شامل موبایل، تبلت و لپ‌تاپ خودتان باشد یا گجت‌هایی که دوستان و افراد خانواده‌تان دارند؛ همچنین می‌توان یک کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی (micro SD) با حداکثر حجم ۳۲ گیگابایت را درون مودم قرار دهید و محتویات آن ‌را درون شبکه‌ی بی‌سیم به اشتراک بگذارید. کارت حافظه‌ای را که درون مودم قرار می‌گیرد، می‌توان به‌عنوان یک حافظه‌ی همراه هم مورد استفاده قرار داد و اطلاعات را از دستگاه‌های متصل به درون حافظه انتقال داد. یک عدد باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت درون مودم قرار دارد. این باتری می‌تواند تا ۱۰ ساعت انرژی مورد نیاز برای فعالیت مودم را تامین کند که در صورت استفاده‌نکردن از دستگاه، عمر باتری در حالت استندبای تا ۶۰۰ ساعت خواهد بود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *