رکود ادامه‌دار بازار مسکن در اصفهان

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با توجه به رکود فعلی، بازار مسکن تغییرات چندانی نخواهد داشت.
رضا چینی بیان کرد: دولت در ماه‌های گذشته مقداری نقدینگی به صنعت تزریق کرد که تحولات اندکی به دنبال آن ایجاد شد؛ اما این تغییرات کوتاه‌مدت است و در بلندت‌مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در استان اصفهان گفت: واحدهای تولیدی در حوزه صنعت ساختمان، کالاهای جدید خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند که باعث می‌شود مهندسان و سازندگان، تولیدات جدید را بشناسند.
چینی ادامه داد: با وجود اینکه در حال حاضر در رکود به سر می‌بریم، اگر تولیدکنندگان فقط به دنبال ایجاد بازار باشند، نتیجه چندانی نخواهند گرفت؛ بلکه باید با ابداعات و تولیدات جدید و معرفی در چنین نمایشگاه‌هایی به دنبال ایجاد تاثیرات مثبت برای دوران پس از رکود باشند.
وی بیان کرد: حدود نیمی از کارگاه‌های مصالح ساختمانی در استان تعطیل هستند و مابقی با ظرفیت ۱۰ تا ۴۰ درصد کار می‌کنند. می‌توان گفت واحدهایی که با ظرفیت کامل در حال کار هستند، انگشت شمارند.
چینی با بیان اینکه سود سرمایه برای انبوه‌سازان در سایر استان‌ها بیشتر از اصفهان است، اظهار داشت: این موضوع سبب فرار سرمایه از استان شده و مسئولان و مدیران اصفهان باید درباره سختگیری‌ها، عارضه‌یابی و آن را رفع کنند تا بتوان مشکلات استان را حل کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *