رییس جمهوری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها: وظیفه رسانه ، القای امید

رییس جمهوری در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، القای امید در جامعه را وظیفه همه رسانه ها در فضای پسا تحریم دانست و تصریح کرد: یاس آفرینی و سلب اعتماد مردم، عملی ضد انقلابی است و مطبوعات باید مظهر اعتدال و عقلانیت و دوری از افراط باشند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه ، با بیان اینکه» بدترین جوانمرگی، جوانمرگی مطبوعات و رسانه است»، گفت: همانطور که نیازمند نهاد رسانه هستیم، نیازمند نظام مطبوعات شفاف و روشن و قوانین روشن هستیم. اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با بدست آوردن یک کلمه و جمله نمی توانند با آزادی مطبوعات بازی کنند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه باید در برابر قانون یکسان باشند و دستگاه قضایی ما باید مامن جامعه و پایگاه امن مردم باشد، اظهارداشت: کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات برای یک رسانه باشد.
دکتر روحانی، توسعه بدون نقش آفرینی رسانه را ناممکن دانست و با اشاره به اینکه برخورد یکسان و قانونی با رسانه ها ضروری است، گفت: اگر مردم امیدوار نباشند اقتصاد مقاومتی و اهداف بلند مدت تحقق نمی یابد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه « بی تردید مردم بیش از گذشته به نظام و آبادانی ایران علاقه مند هستند؛ شکاف افکنی در جامعه عملی ضد انقلابی است»، گفت: همیشه باید مراقب توطئه دشمنان بود اما سیاهنمایی و ترساندن مردم ، امنیت آفرین نیست.
دکتر روحانی همچنین انقلابی بودن را پایبندی به اخلاق ، دروغ نگفتن ، تهمت نزدن و دادن اعتماد و امید به مردم خواند و افزود: تلاش برای ریختن آبروی اشخاص خلاف آموزه های اسلامی است.معنا ندارد رسانه ای برای همیشه حاشیه امنیت داشته باشد و یا به جای اطلاع رسانی ، نقش امنیتی ایفا
کند.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین انتقاد را حقی همگانی و مفید دانست اما تاکید کرد که تخریب دولت با پول مردم پذیرفتنی
نیست.
رییس جمهوری گفت: در مذاکرات نه تنها حقوق هسته ای تثبیت شد بلکه ایران وارد بازار فناوری و تجارت هسته ای شد و اکنون نه تنها سانتریفیوژها متوقف نمی شوند، بلکه بالاترین تکنولوژی آن به حرکت در می آید.
دکتر روحانی در ادامه از رسانه های حامی و منتقدی که اخلاق حرفه ای و امیدواری مردم را ترویج می کنند، سپاسگزاری کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *