صرفه‌جویی ۱۲۰ میلیارد ریالی با ساخت ۱۶۱ قلم قطعه در پالایشگاه اصفهان

زهرا نصیری

واحد تحقیق و ساخت تدارکات و امور کالای شرکت پالایش نفت اصفهان از ابتدای سال جاری تا آبان ماه موفق به ساخت ۱۶۱ قلم برای نخستین بار با تیراژ ۱۳۶ر۸ عدد شده است.

      رئیس پشتیبانی ساخت داخل  شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: در این مدت اقلام ساخته شده ۲۶۰ قلم  با تیراژ ۴۵۰ر۳۳ عدد بوده و میزان صرفه جوئی این تولیدات برابر  حدود۱۲۰  میلیارد ریال برآورد شده است.

       محمد علی صفری همچنین به  اقلامی که از فرآیند خرید از منابع خارجی حذف و برای نخستین بار از طریق منابع داخلی ساخته شده اشاره کرد وافزود: انواع میکانیکال سیلهای تلمبه های واحد بنزین سازی، انواع پروانه های تلمبه های واحد بنزین سازی،  ولوهای کمپرسورهای بنزین سازی، پره های کولرهای هوائی، یاتاقان مخصوص و جدید  کمپرسور C-251 در  واحد آیزوماکس، اورفیس فلنجهای ابزاردقیق، نشان دهنده ها چمبرها  برای اولین بار، رینگهای پیستون های کمپرسورهای بنزین سازی ، در دست ساخت بودن دو نوع منیفولد ابزار دقیق و کارت های الکترونیکی ابزاردقیق و دستگاه آنالایزر و کابل تخصصی ابزار دقیق، در دست ساخت بودن رگلاتور هوای ابزاردقیق و  ساخت انواع ترموول در کلاس های مختلف است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از ۵۰۰  شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم،  افزود: تا کنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه های خارجی قابل رقابت  و معتبرتر از آنها هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *