صرفه جویی فرصتی برای صادرات گاز

عکس: ربیع

پروانه شریفی

مسئولیت شبکه ایمنی شرکت گاز تا علمک خانگی مشترکین بوده و رعایت اصول ایمنی تاسیسات و وسائل گاز سوز داخل منزل به عهده مشترکین است. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شرکت ملی گاز ایران، گاز رسانی ایمن به مردم است اظهار کرد: در شش سطح اعم از خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری گازرسانی انجام می‌شود. سید مصطفی علوی با اشاره به وضعیت نامطلوب هوای اصفهان از نظر میزان آلایندگی و آب گفت: البته هوای اصفهان در سال ۹۵، نسبت به سال‌های گذشته از نظر تعداد روزهای هوای پاک شرایط بهتری داشته که نقش شرکت گاز استان اصفهان با توجه به گازرسانی به نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی در این مهم، بسیار قابل ملاحظه است. وی همچین با تأکید بر مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی ازسوی مشترکین، تصریح کرد: باید از تمامی صنایع و امکانات موجود به ویژه گاز طبیعی که نعمتی پاک، ارزان و خدادادی است به درستی و بهینه استفاده کنیم.

صرفه جویی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند، نه تنها نیاز به واردات نخواهیم داشت، حتی می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم. صرفه جویی حتی در یک متر مکعب گاز طبیعی، فرصتی برای صادرات گاز ایجاد می‌کند. علوی با اشاره به درخواست برخی از شهروندان برای دریافت انشعاب گاز برای منازل ساخته شده در خارج از محدوده شهری، اظهار کرد: براساس قانون، واگذاری انشعاب گاز خارج از محدوده شهری ممنوع است مگر اینکه تأییدیه بخشداری یا جهاد کشاورزی وجود داشته باشد. وی با اشاره به تدوین طرحی در شرکت گاز برای ایجاد تسهیلات قابل توجه در اجرا پروژه‌های گازرسانی، گفت: براساس این طرح که مراحل نهایی ابلاغ دستورالعمل اجرایی خود را می‌گذراند، بسیاری از پروژه‌های گازرسانی در استان با حمایت‌های قابل توجه دولتی اجرا می‌شود. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: ممکن است این طرح به تصویب نهایی رسیده و بعد از تعطیلات نوروزی در قالب قانون ابلاغ شود که در آن صورت پروژه‌هایی نظیر گازرسانی به مناطق صنعتی با هزینه بسیار کمتری اجرا می‌شود.

رضایتمندی مردم

علوی از رضایتمندی ۷۵ درصدی مردم از خدمات این شرکت خبر داد و گفت: انتظار این شرکت از مردم شریف استان، حفظ و نگهداری صحیح تجهیزات گازرسانی به ویژه کنتور، علمک و رگولاتور است.

تجهیزات شرکت گاز استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: تجهیزاتی که در شرکت گاز استان اصفهان استفاده می‌شود کمتر از تجهیزات کشورهای پیشرفته دنیا نیست، مخازن انتقال گاز استان نیز بهترین استانداردهای دنیا برخوردار است و تجهیزات ما تا حدودی به طور کامل در کشور تولید شده است. وی با اشاره به استفاده بهینه از گاز افزود: ما معتقد به تأمین گاز ایمن و مستمر هستیم و قطعی گاز به جز برخی موارد ضروری برای ما معنایی ندارد، هر سازمان یا شخصی که حفاری می‌کند باید با ما هماهنگ باشد و در مواردی در استان‌های دیگر شاهد مرگ افراد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی بوده‌ایم. علوی با اشاره به اقدامات شرکت گاز اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه شرکت گاز به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی متعهد است، نخستین وظیفه ما توسعه شبکه گازرسانی با توجه به امکان پذیری و اجرایی کردن ساخت و سازهای جدید است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *