ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا

امام جمعه یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورگفت: اقتصاد کشور نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه همه جانبه با قاچاق است.

به گزارش کیمیای وطن، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار کرد: اگر جلوی واردات را نگیریم، طبیعتا اجناس تولید شده داخل کشور فروش پیدا نمی‌کنند، اقتصاد کشور نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه همه جانبه با قاچاق است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الان در هر کشور جهان وقتی فردی می‌خواهد رئیس جمهور شود، نخستین صحبتی که با مردم می‌کند، نوع رابطه‌ای است که با ایران می‌خواهد داشته باشد، این به معنای قدرتی است که ایران در جهان دارد که تمام کاندیداهای ریاست جمهوری  در جهان برای تبلیغات خود از نام ایران استفاده می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا به عنوان کشوری که روزی ابرقدرت بزرگ جهانی بود، برای برنامه‌های تبلیغی خود مدام از ایران باید صحبت کند نشان دهنده قدرت ایران در برابر استکبار جهانی است.

 

امام جمعه یزد افزود: امروز تداوم این قدرت با اتحاد بین ملت ایجاد می‌شود و مسئولان نباید با اقدامات و صحبت‌هایی که می‌کنند در بین مردم تفرقه‌افکنی کنند؛ این کار خیانت به انقلاب است.

وی بیان کرد: واردات بی‌رویه و کالاهای قاچاق دو مشکلی است که اقتصاد کشور با آن روبه‌روست و رهبر معظم انقلاب هم بارها و بارها به آن تاکید کرده‌اند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر حتی مشکلات تولید را برطرف کنیم و نقدینگی لازم را به آنها بدهیم ولی جلوی واردات را نگیریم، طبیعتا اجناس تولید شده داخل کشور فروش پیدا نمی‌کنند، اقتصاد کشور نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه همه جانبه با قاچاق است.

امام جمعه اصفهان:

سخت گیری های گمرک به نفع کشور نیست

امام جمعه اصفهان گفت: گمرکی‌ها بدانید که به نفع کشور کار نمی کنید و به ضرر کار می کنید و این همه سختگیری نداشته باشید  گیر دادن‌ها در گمرک ها قاچاق را بیشتر می‌کند.

به گزارش کیمیای وطن، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در خصوص مباحث توحید، اظهار کرد: طبق یکی آیه‌های قرآن کریم اعمال ما انسان‌ها به پیامبر و امامان می‌رسند و ارائه می‌شوند.

وی افزود: اعمال ما هر روز به امام زمان(عج) ارائه می‌شوند، در رابطه با توحید بحث هایی ارائه شد و در آیات فراوان قران گفته شده که همه موجودات خداوند را عبادت می‌کنند و ماه‌ها، خورشید، ستارگان و… همه خداوند را ستایش می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اضافه کرد: ایثارگران کسانی هستند که خودشان را به سختی می اندازند تا دیگران به آرامش برسند که این نوعی ایثار است؛ در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان که ایثارگر هستند سعی کردند تا نفرات را به بیرون آورند، اجناس پوشاک و پلاستیکی در این ساختمان بود که این ساختمان قدیمی بود و متاسفانه گرما و حرارت باعث شد این ساختمان خراب شود و انشالله خدا همه اینها را شهید حساب می‌کند چرا که طبق روایات کسی که غرق در آب شوند  یا ساختمانی روی آن‌ها خراب شوند، شهید می‌شوند.

 

وی ابراز کرد: برداشتن آوارها بسیار مشکل است و امیدواریم خداوند به خانواده‌های این اتش‌نشانان اجر جزیل عنایت فرماید.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روز گمرک اظهار کرد: متاسفانه الان در گمرکها سختی‌هایی می کنند و قاجاق ها مقداری تقصیر خودمان هست.

 

وی بیان ‌کرد: گمرکی‌ها بدانند که به نفع کشور کار نمی کنید و به ضرر کار می کنید و این همه سختگیری نداشته باشید و گیر دادن‌ها در گمرک ها قاچاق را بیشتر می‌کند.

 

طباطبایی نژاد در پایان ابراز کرد: در گمرک به هم سوظن نداشته باشیم و سختی‌ها را کم کنیم تا مشکلات از جمله قاچاق کمتر شوند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *