عوامل مؤثر بر رکود صنعت فولاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه برای خروج از رکود پروژه‌های عمرانی باید فعال شود، تصریح کرد: زمانی که درآمدهای دولت اجازه نمی‌دهد که پروژه‌های عمرانی را به پایان برساند، این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند. حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه تولید فولاد کشور به دلیل شرایط رکودی حاکم بر کشور کاهش یافته است، گفت: تا زمانی که پروژه‌های عمرانی نیمه‌تعطیل و غیرفعال باشد و ساخت و سازها در بخش خصوصی کم شود، مصرف فولاد کاهش پیدا می‌کند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تولید فولاد در پروژه‌های عمرانی مصرف می‌شود، افزود: بخشی هم که به صنعت مربوط می‌شود، بخشی مربوط به پروژه‌های عمرانی و بخش دیگر مربوط به کارخانه‌های تولیدی است که آن هم در رکود است.
وی با بیان اینکه زمانی برای تهیه تیر آهن و میلگرد افراد باید ماه‌ها در نوبت می‌ماندند
ادامه داد: در حال حاضر این صنعت دچار رکود شده و محصولات فولادی در انبارها راکد مانده است.
تکذیب افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمان
مدیر عامل تاکسیرانی کرمان گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها آژانس‌های درون‌شهری و حمل بار به سازمان تاکسیرانی ابلاغ نشده است. مجید عسکری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، هیچ گونه گزارشی مبنی بر افزایش کرایه تاکسی‌های درون‌شهری نداشته‌ایم. وی ادامه داد: تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، آژانس‌های درون شهری و حمل بار به سازمان تاکسیرانی ابلاغ نشده است.
وی گفت: نظارت فعالیت تاکسی‌های درون شهری در نوروز در شیفت‌های صبح و عصر انجام شد و گزارش افزایش کرایه تاکسی از همشهریان یا مسافران نوروزی نداشتیم.
عسکری گفت: افزایش نرخ تاکسی‌ها در حال بررسی است و باید نرخ جدید مصوب و بعد اعمال شود. وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی یک تا دو ماه به طول می‌انجامد، افزود: با رانندگانی که به صورت خودسر اقدام به افزایش کرایه تاکسی کنند، برخورد خواهد شد.
نتیجه اقتصاد مقاومتی
باید برای مردم ملموس باشد
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: باید به گونه‌ای عمل شود تا تلاش ما در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و عمل به عنوان سال، برای مردم ملموس و شیرین باشد. محمدرضا حبیبی در دیدار نوروزی مسئولان قضایی و کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: همواره رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری برای مردم و مسئولان چراغ راه بوده و تلاش همه در جهت تحقق منویات معظم له بوده
است.
وی شروع سه طرح عمرانی در سه حوزه قضایی بافق، مروست و زارچ را از دیگر اقدامات انجام‌شده سال گذشته عنوان و اظهار کرد: تلاش خواهد شد تا این سه طرح در شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد و با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی مرکز استان سرانه فضای فیزیکی با ارتقای قابل توجه راحتی بیشتر را برای ارباب رجوع دستگاه رقم
زند.
ظرفیت زیاد چهارمحال و بختیاری
در تحقق اقتصاد مقاومتی
فرماندار شهرستان اردل با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: چهارمحال وبختیاری ظرفیت‌های بالایی همچون: کشاورزی گردشگری و آب دارد که نیازمند تحول اقتصادی به‌روز و دقیق است.
محمد نوذری ضمن تبریک سال نو، انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: با عنایت به توافقات و مذاکرات هسته‌ای در کشور، انتخاب این شعار بسیار بجا و مناسب بوده است.
وی ایجاد یک تحول اقتصادی در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های کشور در خصوص اشتغال و معیشت زندگی مردم، ایجاد تحول اقتصادی با نگاه درون‌زایی توسط پتانسیل‌های داخلی، موجب ایجاد زمینه شکوفایی اقتصادی در سال جدید خواهد شد.
فرماندار اردل در پایان، لازمه تحقق این شعار را یک همکاری همگانی میان دولت و مردم دانست و تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم در سطح استان، نیازمند بسترسازی دولت و همکاری تمامی ‌ارگان‌ها هستیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *