لاریجانی در صحن علنی مجلس: وزارت خارجه باید دستبرد آمریکا به دارایی‌های ایران را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید موضوع دستبرد آمریکا به دارایی‌های ایران را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و از کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز می خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کند.
به گزارش کیمیای وطن، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس ۲۱ اردیبهشت ۹۵ گفت: راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران، خلاف همه قواعد بین‌المللی و این رفتار آمریکا همچون رفتار دزدان سر گردنه است که با پررویی و سبکسری چنین اقدامی را انجام داده است.
وی افزود: عجیب‌تر آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی آمریکا هم چنین اقدامی میسر نبود، در کنگره فقط برای این پرونده به تصویب رساندند. این همه مدل قانون‌گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل کردند. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید این گستاخی آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ گذاشت، اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید این فضاحت حکمرانان آمریکایی‌ها را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند و از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کند. لاریجانی خاطرنشان کرد: غیرت مجاهدانه و وفای به عهد امام حسین(ع) را باید مقایسه کرد با ذلت برخی حاکمان کشورهای اسلامی و بدعهدی مستکبران تا دور افتادگی و حرمان جهان امروز از حق‌طلبی به خوبی درک شود. وی افزود: پاسداران، شخصیتی همچون امام حسین(ع) را نماد سبک زندگی خویش قرار دادند و در ۴ دهه پس از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی را به ملت هدیه کردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *