مادران و همسران شهیدان الگویی برای جامعه هستند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مادران و همسران شهیدان با صبر و استقامت خود، الگویی برای جامعه ما و امروز ایران اسلامی هستند. به گزارش خبرگزاری ربیع، سردار شیروانیان، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان روز گذشته ۱۷ فروردین‌ماه در دومین همایش صبر و مقاومت و تجلیل از مادران و پدران شهدا در اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان، ۲۳ هزار شهید ولایتمدار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. وی با بیان اینکه این شهدا هرچه داشتند، تقدیم انقلاب کردند افزود: مادران و همسران این شهیدان نیز با صبر و استقامت خود، الگویی برای جامعه ما و امروز ایران اسلامی هستند. رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: دومین همایش اسوه‌های صبر و استقامت با هدف تجلیل از مادران شهدا و همسرانشان و پدران و وابستگان آن‌ها برگزار شده است.

اولین کرسی شیعه‌شناسی
در واتیکان راه‌اندازی می‌شود
رییس مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم اعلام کرد: اولین کرسی شیعه شناسی به‌زودی توسط وزارت علوم
تحقیقات و فناوری در واتیکان راه اندازی می‌شود. دکتر حسین سالار آملی افزود: اولین کرسی اسلام‌شناسی با گرایش شیعه‌شناسی در واتیکان تا پایان فصل بهار توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری راه اندازی می‌شود. وی ادامه داد: دانشگاه‌های متصل به واتیکان موافقت خود را برای راه اندازی کرسی اسلام شناسی با گرایش شعیه‌شناسی اعلام کرده‌اند. رییس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم یادآورشد: فردی که باید کرسی اسلام شناسی با گرایش شیعه شناسی را ارایه کند نیز مشخص شده و این کرسی برای اولین بار راه‌اندازی خواهد شد. وی ادامه داد: توسعه کرسی‌های زبان فارسی و اسلام‌شناسی از برنامه‌هایی است که در سال ۹۵ به صورت جدی پیگیری خواهد شد. سالار آملی تاکید کرد: سیاست وزارت علوم این است که تعداد این کرسی‌ها را به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گسترش دهد. وی با بیان اینکه سال گذشته با تمام فرازونشیب‌ها تلاش کردیم فرهنگ قرآنی را در جامعه متجلی سازیم تصریح کرد: امیدواریم امسال با تخصیص بودجه بتوانیم برنامه‌ها را منظم‌تر و با هماهنگی بیشتری برگزار کنیم.

 

اردوهای بهاری در باغ جوان اصفهان برگزار می‌شود
اردوهای تفریحی، ویژه مدارس و عموم شهروندان در فصل بهار در محل باغ جوان اصفهان برگزار می‌شود. همزمان با آغاز فصل بهار و ایجاد امکان بهره‌مندی بیشتر از هوای مطلوب بهاری، ویژه‌برنامه‌های مختلفی ویژه دانش آموزان مدارس مختلف از سوی مراکز آموزشی، فرهنگی و تفریحی برگزار می‌شود.
باغ جوان، وابسته به سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری اصفهان نیز به عنوان یکی از مراکز تفریحی و فرهنگی شهر، ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان اردوهای بهاری برگزار می‌کند. مدیر این مرکز با اعلام این خبر گفت: عموم شهروندان و مدارس می‌توانند با هماهنگی قبلی و رزرو باغ، لحظاتی با نشاط و مفرح را برای خود و اطرافیانشان رقم بزنند. علیرضا غیور اظهار داشت: بهره‌مندی از سالن فوتبال دستی، ترامبولین، کارتینگ پینت‌بال، ارایه بسته بازی‌های فکری و … از جمله امکانات تفریحی باغ جوان بوده که در فصل بهار در قالب اردوهای تفریحی پذیرای عموم شهروندان است. وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به منظور استفاده از برنامه‌های تفریحی این مجموعه می‌توانند به محل باغ جوان واقع در مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان
بعد از سه راه جی شیر مراجعه کنند.

یزد، استان معین گردشگری جنوب شرق کشور شد
استان یزد به عنوان استان معین منطقه جنوب شرق کشور در گردشگری انتخاب شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی نامه‌ای به استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، استان یزد را به عنوان استان معین گردشگری جنوب شرق کشور معرفی کرد.
گفتنی است با توجه به ضرورت مدیریت مستمر برگزاری تورهای گردشگری داخلی و خارجی در بازدید از جاذبه‌های اقصی نقاط کشور و منطبق با علایق و سلایق گردشگران با برنامه‌ریزی و تعریف مسیرهای گردشگری به نحوی که در طول سفر بازدید از جاذبه‌های بالقوه و کمتر شناخته شده عملیاتی شود نخستین نشست منطقه‌ای جنوب شرق کشور با حضور معاونان گردشگری، روسای جامعه هتلداران
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در روزهای ۱۸ و ۱۹ فروردین‌ماه در شهرستان بافق برگزار می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *