محیط زیست از اولویت‌های شهرداری اصفهان است

کیمیای وطن: مدیر و قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در بازدید از کارخانه پسماند شهری شهرداری اصفهان در جریان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی این مدیریت قرار گرفت. مهندس حسام‌نژاد در این بازدید با اشاره به این نکته که حفظ و ارتقای کمی و کیفی محیط زیست شهروندان از اولویت‌های امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان است، گفت: تنوع‌بخشی پروژه‌ها از اهداف این مدیریت بوده که می‌تواند فرصت‌های متنوعی را برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کند. وی در ادامه بیان داشت: روزانه ۴۰۰ تن مواد با ارزش حرارتی مناسب که بیشتر آن را مواد فاقد ارزش بازیافت تشکیل می‌دهد، تحت عنوان ضایعات کارخانه یا ریجکت تولید می‌شود که در یکی از پروژه‌های کلان مدیریت پسماند شهری، قابلیت تبدیل به انرژی الکتریسته و سوخت‌های جامد و مایع را داراست. حسام‌نژاد افزود: در صورت جذب سرمایه‌گذار در این بخش، پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۰ مگاوات برق تولید شود که خرید برق تولید شده توسط دولت و از طریق سازمان انرژی‌های نو (سانا) تضمین شده است.
قیمت بسیاری از داروها
کاهش یافته است
رییس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در اولویت برنامه‌های سازمان غذا و داروست. رسول دیناروند اظهار داشت: قبول نداریم قیمت دارو بالاتر از سطح قیمت در دیگر کشورهای منطقه باشد. خوشحالیم که قیمت بسیاری از داروها کاهش یافته است. دیناروند با بیان اینکه چشم‌انداز یکی از شرکت‌های دارویی برای بازار ایران ظرف ۱۰ سال آینده یک میلیارد دلار است
اظهار داشت: واردات دارو در پایان برنامه ششم توسعه، حداکثر به ۱،۳ میلیارد دلار خواهد رسید؛ قدر مطلق واردات دارو ممکن است کاهشی نباشد، اما سهم آن کاهشی خواهد بود. رییس سازمان غذا و دارو افزود: واردکنندگان می‌توانند صادرکنندگان خوبی باشند؛ به همین منظور سیاست‌های اجرایی حوزه دارو به‌زودی اعلام می‌شود و تا پایان دولت ثابت خواهد ماند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *