مدیر عامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد: سفر دو ساعته از تهران به اصفهان تا ۳ سال آینده

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ترانزیت جاده‌ای منافع ملی را تامین نمی‌کند، گفت: مردم تا سه سال آینده، ظرف دو ساعت از مرکز تهران به مرکز اصفهان رفت و آمد خواهند کرد.
محسن پورسید آقایی با تشریح اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راه‌آهن کشور، اقتصاد مقاومتی را الگوی جدیدی خواند که مفهوم اقتصاد ایرانی‌اسلامی را برای نجات اقتصاد کشور بیان می‌کند. وی با بیان اینکه مجموعا از ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی، ۷ بند وجود دارد که راه‌آهن در آن‌ها نقش مهمی دارد، به بیان این هفت بند پرداخت و گفت: در بند ۳ این سیاست‌ها به محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد اشاره شده که بالاترین بهره‌وری در حمل بار در راه‌آهن وجود دارد؛ به طوری‌که یک واگن باری معادل حداقل سه تریلی می‌تواند بار جابه‌جا کند. مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در بند ۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی که مصداق کامل و واقعی آن راه‌آهن کشور است، اشاره شده؛ چرا که در راه‌آهن یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌شود. وی ادامه داد: در بند ۸ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید بر اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف شده است که هرچه از سفر جاده‌ای کاهش و به سفرهای ریلی افزوده شود، به تبع تصادفات رانندگی کاهش می‌یابد. در حال حاضر بخش زیادی از درآمد ناخالص ملی کشور در تصادفات جاده‌ای از دست می‌رود. وی اضافه کرد: علاوه بر این یک کار زیربنایی نیز در دست اجراست که مسیر تهران-مشهد ۶ ساعته طی شود که ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بحران آب در ۵ مرکز استان
اتخاذ تدابیر تابستانی تأمین آب

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه ۵ مرکز استان دچار بحران آب است، گفت: برای تامین آب مورد نیاز کشور در پیک تابستان ۹۵، اقدامات اضطراری پیش‌بینی شده است. رحیم میدانی با اعلام جلوگیری
از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بی‌ثمر در بخش آب اظهار داشت: این کار از هدررفت منابع آبی کشور هم پیشگیری کرد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: امیدواریم در سال ۹۵ تحول جدیدی در اقتصاد آب کشور ایجاد کنیم و فاصله بین قیمت تمام شده و درآمد را کمتر کنیم. وی با بیان اینکه در سال ۹۴ طرح‌هایی که از سال ۹۳ آغاز شده بود، در یک اجماع ملی در زمینه وجود بحران آب در کشور به پیشرفت‌های خوبی نایل شد، افزود: به جز دست اندرکاران آب کشور، توانستیم سایر انجمن‌های علمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، قوه قضاییه و مقننه را با خود همراه کنیم و این مطلب را توجیه کنیم که کشور نیازمند یک توجه ویژه به بخش آب است. میدانی بیان داشت: ما بارها با مسئولان کشور در خصوص بحران آب صحبت کرده بودیم ولی این باور برای برخی از مسئولان جدی نبود و قبول نداشتند که کشور واقعا دچار بحران آب شده و به سختی توانستیم دریچه واقعیت را به روی مردم و مسئولان بگشاییم تا یقین کنند منابع آب کشور در شرایط بدی قرار دارد. میدانی گفت: در ۵ مرکز استان شامل کرمان، همدان مشهد، بوشهر و شیراز که با بحران آب مواجه هستند تمهیداتی شامل حفر چاه‌های جدید و اجاره چاه و اقدامات اضطراری کوتاه‌مدت انجام شده تا تابستان را به خوبی سپری کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *