مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت ارشاد خبر داد: برگزاری جشنواره مطبوعات قرآنی در سال ۹۵

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که برپایی جشنواره مطبوعات قرآنی، جزو اولویت‌های این معاونت در سال جدید است. به گزارش خبرگزاری ربیع به نقل از ایکنا
اصغر امیرنیا،‌ مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های قرآنی در سال ۹۵ بستگی به تزریق بودجه به این معاونت دارد، گفت: یکی از جشنواره‌هایی که امیدواریم بتوانیم در سال ۹۵ آن را برگزار کنیم، جشنواره مطبوعات قرآنی است. وی با بیان اینکه امسال بحث المان‌ها را خواهیم داشت، افزود: اگر این جشنواره برگزار شود، تنها نشریات یا رسانه‌های قرآنی مدنظر نخواهد بود؛ بلکه در آن تمامی نشریاتی را که در زمینه قرآنی فعالیتی انجام داده‌اند، مدنظر قرار خواهیم داد.
میزبان هنوز مشخص نشده است
مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که برگزاری این جشنواره تا چه میزان جدی است، تصریح کرد: در حال حاضر در حال هماهنگی هستیم تا یکی از استان‌ها برگزاری این جشنواره را بر عهده بگیرد؛ در این جشنواره کسانی که در طی یک دوره زمانی مشخص فعالیت‌هایی را در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم انجام داده باشند، محور کار قرار خواهند گرفت. امیرنیا همچنین در پاسخ به این سوال که این جشنواره ادامه جشنواره رسانه‌های قرآنی است که چند سالی از توقف آن می‌گذرد یا خیر، اظهار کرد: من باید نتایج آن را ببینم؛ در دوره قبل ۳۲ جشنواره در قالب جشنواره آیات برگزار می‌شد که ظرفیت برگزاری این تعداد جشنواره وجود ندارد؛ بنابراین ما این تعداد را به حدود ۱۶ جشنواره رساندیم که تعدادی از آن نیز با توجه به اینکه نیاز به فرایند تولید دارند، دوسالانه شده است.
بودجه
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت جشنواره برگزار شد و امسال نیز سایر جشنواره‌ها نیز برگزار می‌شود تا حالت دو سالانه گونه‌ای داشته باشد. مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره مطبوعات قرآنی تا چه میزان جدی است
گفت: همه ‌چیز بستگی به دریافت بودجه دارد. امیرنیا در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره مطبوعات اولویت چندم شماست، افزود: همه جشنواره‌ها در اولویت است؛ اما در حال حاضر از نظر ما جشنواره‌های هنری با توجه به دربرگیری بسیار بیشتری که دارد و افراد زیادی که جذب خود می‌کند، در اولویت اول قرار دارد.
هفته قرآن و عترت
وی همچنین درباره هفته‌های قرآن و عترت عنوان کرد: در سال ۹۵ هفته‌های قرآن و عترت را خواهیم داشت و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آن صورت گرفته است؛ در سال ۹۵ نیز حدود ۸ یا ۹ استان، میزبان این هفته‌های قرآن و عترت خواهند بود. امسال البته سعی خواهیم داشت تا مشارکت دستگاه‌ها را بسیار بیشتر کنیم. مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سال جدید قصد داریم در برگزاری هفته‌های قرآن و عترت حداقل ۱۵ دستگاه فرهنگی و قرآنی در هر استان مشارکت داشته باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *