مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد: ۷۲ هزار کیلومتر عملیات گشت‌زنی در محورهای اصفهان

اقدامات انجام شده به منظور افزایش ایمنی تردد و با هدف کاهش تصادفات در محورهای استان در نوروز
۹۵ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح شد. حجت اله غلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده قبل و در حین انجام طرح نوروزی ۹۵ به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه در محورهای استان اعلام داشت: به منظور آمادگی در نوروز ۹۵ برای استقبال از مسافران نوروزی در حوزه راهداری، این اداره کل با انجام ۶۷۰ هزار متر مربع عملیات لکه‌گیری وتعمیرات رویه آسفالت، ۲۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت آزادراه وبزرگراه، ۹۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راه‌های اصلی، ۱۷۵ کیلومتر عملیات روکش آسفالت با روش‌های نوین، ۲۵ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۱۵ کیلومتر احداث و راه‌اندازی سامانه روشنایی در گردنه‌ها و مقاطع مه‌گیر، ۳۷۰۰ کیلومتر عملیات احیاء خط‌کشی سرد و ۱۲۵ کیلومتر خط‌کشی گرم، ۸۷۰ مورد ایمن‌سازی دماغه‌ها و موانع ثابت حاشیه راه‌ها، ۳۸ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۴۵۰۰ عدد نصب انواع تابلوهای ایمنی و عملیات آسفالت اولیه و روکش و بهسازی آسفالت قدیمی ۶۲ روستا اقدام به افزایش ایمنی تردد در محورهای استان نموده است.
غلامی افزود: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی دوره طرح راهداری نوروزی سال ۹۵، راهداران در محورهای استان به وسیله ۴۰۰ خودروی راهداری به میزان ۷۲ هزار کیلومتر اقدام به گشت‌زنی نموده و به طور متوسط روزانه بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از محورهای پرتردد استان بازدید به عمل آورده‌اند که ضمن بررسی وضعیت راه‌ها و رفع گلوگاه‌های ترافیکی مشکلات مشاهده شده در سامانه جامع مدیریت حوادث و موانع بررسی و رفع گردیده است.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان:
رکود اقتصادی بازار، اجاره‌بهای مسکن را مهار کرده است

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: رکود اقتصادی در کشور، افزایش افسارگسیخته اجاره‌بهای منازل را طی چند سال اخیر مهار کرده و این امر تنها حُسن رکود اقتصادی در بحث مسکن است. رسول جهانگیری در خصوص نحوه نظارت بر اجاره منازل به صورت ساعتی گفت: تنها در نوروز و آن هم به اصرار مسئولان ستاد تسهیلات سفر، مشاوران املاک اقدام به اجاره ساعتی یا چندروزه منازل می‌کنند و در روزهای خارج از این زمان، مشاوران املاک اجازه اجاره‌خانه به صورت ساعتی را نخواهند داشت. وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ظرفیت پذیرش شبانه ۱۰ تا ۱۲ هزار مسافر وجود دارد، ابراز داشت: در نوروز نیاز به ایجاد ۲۰۰ هزار ظرفیت شب‌خواب وجود دارد که از این رو از ظرفیت منازل استیجاری نیز استفاده می‌شود. رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان تصریح داشت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با افراد خاطی برخورد و واحد صنفی آن‌ها نیز پلمپ خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه اجاره منازل به صورت ساعتی توسط افراد انجام می‌شود، افزود: در این زمینه نیروی انتظامی، باید پیگیری‌های لازم را داشته باشد. وی با اشاره به اینکه انبوه‌سازانی که خواب سرمایه داشتند در حال حاضر روند ورود به بازار رهن و اجاره را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: با این اقدامات سرمایه‌گذاران ضرر و زیان کمتری را متحمل می‌شوند. جهانگیری در ادامه با تاکید بر اینکه تا ۲۰ سال آینده جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن وجود دارد، افزود: باید توجه داشت که رکود بازار مسکن، دلیلی بر عدم نیاز به ساخت و ساز جدید نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *