مشابه طرح میدان امام علی (ع) درپایانه کاوه اجرا می‌شود

شهردار اصفهان در گفتگوی اختصاصی با کیمیای وطن عنوان کرد:

مشابه طرح میدان امام علی (ع) درپایانه کاوه اجرا می‌شود

زهرا نصیری

سال‌هاست که شهروندان مستقر درمنطقه ۷ و همچنین دیگر مناطق نزدیک به ترمینال کاوه اصفهان نارضایتی خود را از وضعیت ناهنجاری که در خیابان‌ها و یا کوچه‌های اطراف و همجوار این پایانه وجود دارد به مسئولان اعلام کرده‌اند، اما با تأسیس ایستگاه قطار شهری اصفهان در نزدیک همین پایانه نه تنها از شدت ترافیک سنگین دراین منطقه کم نشد بلکه هر روز به شدت نابسمانی ها اضافه شد و حتی پل روگذرشهید باهنرهم نتوانست از میزان بارشدید ترافیکی در منطقه ۷ وترمینال کاوه بکاهد. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات آخر سال و حجم مسافرینی که به این پایانه مسافربری مراجعه می‌کنند ما را برآن داشت تا با مدیریت شهری اصفهان درباره تدابیری که برای حل این مشکل اندیشیده شده است برایمان سخن بگویند. البته ایشان درباره ساختمان‌های بلامشتری که توسط شهرداری ساخته شده‌اند و بدون مشتری مانده‌اند نیز توضیحاتی ارائه کرد.

اجرای یک طرح وحل چالش‌های خیابان کاوه

شهردار اصفهان درپاسخ به پرسش خبرنگارکیمیای وطن درباره تعریض و رفع موانع ترافیکی به این مسئله اشاره کرد که قطعه زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در کنار ترمینال کاوه خریداری شده است که تا سه ماه آینده بخشی ازخدمات وهمچنین پارک سوار این پایانه به محل جدید منتقل می‌شود تا بتوانیم به مردم خدمات رسانی بیشتری ارائه کنیم. ما امیدورایم با اعمال این مسائل فنی آشفتگی موجود در این خیابان را مرتفع نماییم. مهدی جمالی نژاد، درپاسخ به اینکه آیا پل روگذردر جلوی ترمینال احداث خواهد شد افزود: در آینده نزدیک طرح بسیارسنگین برای ترمینال کاوه که یکی از درگاههای ورودی شهر اصفهان محسوب می‌شود مورد اجرا قرار گیرد که همانند طرح میدان امام علی (ع) خواهد بود و به صورت مشارکتی وبا سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

واگذاری مجتمع مطبوعاتی موقتی است

وی درباره واگذاری برخی واحدها در مجتمع مطبوعاتی به غیرازاهالی رسانه که ابهاماتی را ایجاد کرده است گفت: این واگذاری به صورت موقتی وبه مدت ۲ ماه خواهد بود، اما به نظرمن یک کار بسیار خوب خواهد بود زیرا باعث می‌شود که نظر مسئولان استانی به موقعیت مجتمع مطبوعاتی جلب شود و این محل بتواند به صورت فعالتری به ادامه کار خود بپردازد. وی در رابطه با پروژه‌های افتتاح شده شهرداری که مورد استفاده شهروندان قرارنمی گیرد گفت: اگر بخواهیم صبر کنیم که تمامی پروژه‌ها به واگذاری برسد نمی‌توانیم موفق باشیم. افتتاح پروژه‌ها به ما کمک می‌کند تا طرح‌های شهرداری به مردم شناسانده شود وخواستگارانی که برای این پروژه‌ها وجود دارد به سرا غ ان بیایند. ما نمی‌توانیم پروژه تجاری و اداری را نگه داریم به صرف اینکه تقاضایی برای تحویل نداشته است.

نبود علم بازاریابی در شهرداری

وی درپاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از پروژه‌های ساخته شده شهرداری مانند پارکینیک، بدنه چهارباغ، ارگ جهان نما و….. خالی ازمشتری است و آیا این مشکل بدلیل درنظر نگرفتن نیاز مشتریان و سلیقه‌های مردمی است افزود: این بحث نیاز به کارشناسی خاص دارد اینکه درگذشته این طرح‌ها اجرا شده و اکنون بدون مشتری است بدلیل این است که درشهرداری سیستم بیزنس و بازاریابی بسیار ضعیف بوده است، ما اکنون در بخش مشارکت‌ها به دنبال این هستیم تا این بخش‌ها را فعال کنیم. جمالی نژادگفت: تجربه اثبات کرده است پروژه‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی در شهرداری اجرا شده خواستگاه خوبی برای شهروندان بوده است پیدا کردن مشتری برای شهرداری سخت است زیرا جنس شهرداری بیشتر خدمت رسانی به شهروندان است، شهرداری کمتروارد بحث‌های بازارایابی شده است چون کارشناسان خاص در این زمینه نداشته است اما با فعال شدن حوزه مشارکت‌ها درشهرداری امیدواریم بحث‌های بازیابی فعال شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *