معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:افزایش ۲۰ درصدی تعرفه مهد‌های کودک‌ استان اصفهان

اصفهان – معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تعرفه مهدهای کودک استان براساس اعلام مسئولان سازمان بهزیستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۲۰ درصد به صورت پایه‌ای افزایش یافته است.

مهدی غیور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام سراسری افزایش تعرفه مهدهای کودک کشور اظهار داشت: بر اساس گزارشات ارسال شده به صورت میانگین تعرفه مهدهای کودک استان با افزایش ۱۵ درصدی روبه رو بوده است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک استان اصفهان نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند در سال گذشته شهریه‌های کمتری را دریافت می‌کردند، افزود: از این رو در سال جاری با توجه به تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان سازمان بهزیستی و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان و به دنبال آن بررسی این نظرات در بُعد وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بهزیستی تعرفه‌ مهدهای کودک استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری به تصویب رسید.

افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه مازاد بر تعرفه پایه بر اساس تعداد ستاره مهدهای کودک

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تعرفه مهدهای کودک استان اصفهان بر اساس اعلام مسئولان سازمان بهزیستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت  تا ۲۰ درصد به صورت پایه‌ای افزایش یافته است، ابراز داشت: این در حالی است که مهدهای کودک استان با توجه به یک تا سه ستاره بودنشان می‌توانند به ترتیب از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش تعرفه را بالاتر از تعرفه پایه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مهدهای کودک استان اصفهان بر اساس معیارهای بهداست و سلامت، نیروی انسانی، تجهیزات، فضای فیزیکی، نوع و میزان آموزش و تخصص مربیان و کارکنان مرکز ستاره‌دار می‌شوند، افزود: بر این اساس افزایش تعرفه در صورتی اعمال خواهد شد که مراکز به صورت تمام وقت و از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر به کودکان خدمات ارائه دهند.

غیور در ادامه در خصوص تعرفه‌های مهدهای کودک مرکز استان اصفهان گفت: بر این اساس برای کودکان شیرخوار ۱۲۷ هزار تومان، برای کودکان نوپا ۱۱۵ هزار تومان و برای نگهداری کودکان نوباوه مرکز استان اصفهان ۱۲۸ هزار تومان شهریه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعرفه مهدهای کودک در نظر گرفته شده برای دیگر شهرستان‌های استان اصفهان نیز ادامه داد: در این راستا برای کودکان شیرخوار ۸۳ هزار تومان، برار کودکان نوپا ۷۷ هزار تومان و برای نگهداری کودکان نوباوه شهرستان‌های استان اصفهان نیز ۹۶ هزار تومان شهریه در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس مصوبه دولت مهدهای کودک اجازه دادن وعده‌های غذایی به کودکان را دارند و می‌توانند تا سقف ۶۰ هزار تومان از والدین برای این وعده‌های غذایی هزینه دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس‌های مهد‌های کودک نیز در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: بر این اساس مقرر شده برای سرویس مهدهای کودک از رانندگان بانو استفاده شود و رانندگان نیز باید مورد تایید سازمان تاکسیرانی هر شهر باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *