معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان بیان کرد : رشد ۷ درصدی صدقه در سال ۹۴

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: با وجود رشد ۷ درصدی صدقات در سال گذشته، تنها ۱۵ درصد هزینه ها ی پرداختی به مددجویان از کمک های مردمی تامین شده است.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، بهرام سوادکوهی با اشاره به کمک های مردمی در سال گذشته افزود:از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفندماه، بالغ بر ۲۴۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال وجه نقد بابت صدقه از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷ درصد رشد داشته است .
وی با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۷ درصد رشد داشته است
اضافه کرد: در مدت یک سال گذشته، مردم نیکوکار استان بالغ بر ۱۹۷ میلیون ریال به صورت کالا به نیازمندان کمک کرده‌اند. معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به حمایت ۴۲ هزار نفر حامی نیکوکار از ۷ هزار و ۸۹۱ نفر ایتام تحت حمایت این کمیته تصریح کرد: حامیان نیکوکار ایتام در سال گذشته بالغ
بر ۱۵۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال وجه نقد و ۱۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال در قالب کالا به ایتام کمک کرده‌اند. وی به حمایت خیران از خانواده‌های دارای سرپرست نیازمند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نیکوکاران اصفهان با شرکت در طرح محسنین، بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال به خانواده های طرح محسنین کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، رشدی ۵۳ درصد داشته است.
گفتنی است بیش از ۱۸۳ هزار نفر در قالب ۹۵ هزار و ۷۹۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند و از خدمات حمایتی این کمیته استفاده می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خبر داد:
پیش‌بینی ایجاد ۲۰ شهرک کشاورزی در کرمان

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ شهرک در شمال و ۱۰ شهرک در جنوب استان ایجاد شود که تفاهم‌نامه آن‌ها امضا شده است؛ ولی براساس نیازسنجی و به مرور زمان بعد از پنج سال راه‌اندازی خواهند شد. «عباس سعیدی» در جلسه امضا تفاهم‌نامه سیاست‌های توسعه امنیت غذایی استان کرمان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان راه‌اندازی و مدیر عامل آن مشخص شد. وی افزود: این شرکت به منظور سامان‌بخشی به مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌ای در استان با پیشرفت‌های فیزیکی تا صددرصد یا مشکل‌دار استان راه‌اندازی شد.
سعیدی با اشاره به اینکه این شرکت در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است، بیان کرد: تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان رسیده است. وی گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ شهرک در شمال و ۱۰ شهرک در جنوب استان ایجاد شود که تفاهم‌نامه آن‌ها امضا شده است؛ ولی براساس نیازسنجی و به مرور زمان بعد از پنج سال راه‌اندازی خواهند شد. سعیدی تصریح کرد: تعداد کل مجتمع‌های دامی و گلخانه‌ای در شمال استان، ۲۲ مورد است که شامل ۹ مجتمع گلخانه‌ای و ۱۳ مجتمع دامپروری است و تعداد کل مجتمع‌های به بهره‌برداری رسیده، ۱۷ مجتمع است که شامل ۶ مجتمع گلخانه‌ای و ۱۱ مورد دامی
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *